15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    jesper211232

OCZ Lightfoot

Even een uitleg: de ocz lightfoot is een thunderbolt ssd met 750 mbps overdrachsnelheid voor ongeveer 200-250 eur, hij is gepresenteerd op ces 2012, en hij is vekrijgbaar in 128, 256, 512, en 1 TB hij is trpuwens nog niet uit.

Maar is er meer over bekent?, en dit lijkt mij een hele goeie SSD.
    Ben benieuwt wat jullie ervan vinden.

Bijdrager
    Yggdrasil

Even een uitleg:

De OCZ Lightfoot is een Thunderbolt SSD met een overdrachtsnelheid van 750 mbps.

De prijzen starten vanaf ongeveer 200-250 eur. Hij werd gepresenteerd op CES 2012 en hij is vekrijgbaar in 128 GB, 256 GB, 512 GB, en 1 TB. Hij is nog niet beschikbaar.

Maar is er meer over bekend? Dit lijkt mij een hele goeie SSD.
    Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Heel leuk dat je dit wilt delen met OMT maar de manier waarop je het brengt speelt ook een rol…

Om op je vraag te antwoorden:

Hij komt er in een draagbare variant en op de officiële fora vind je al heel wat discussiepunten. Da’s zowat het enige wat ik er direct over kan vinden.

Misschien is een foto ook altijd handig. Het design vind ik alleszins al een pluspunt.

Bijdrager
    Hansi2124

Niiiiiick, als je citeert, is het wel de bedoeling dat je citeert en niet het citaat verandert….
    http://website.wlg.nl/deutsch/leerling/vaardigheden/citeren.html

Dat gezegd hebbende kunnen we nu weer on topic.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb zijn reactie verbeterd en leesbaar gemaakt. Ik had niet de intentie om hem te citeren. Dat gezegd hebbende kunnen we discussiëren over de OCZ Lightfoot.

Bijdrager
    iOchem

Waarom zou je een externe ssd willen? Veel liever een externe hdd met usb 3.0 of Thunderbolt.

Bijdrager
    Yggdrasil

Heb je goed gelezen iOchem? Het is een externe SSD mét Thunderbolt aansluiting.

Als je een externe SSD neemt heb je én de snelle schrijf- en leessneldheid van een SSD én de snelle overdracht door Thunderbolt. Ik zie hier eigenlijk niks negatiefs aan, behalve dan de hogere prijs tegenover een HDD.

Bijdrager
    iOchem

Oke sorry ik wist niet dat het om een Thunderbolt aansluiting ging, het ging mij om het feit dat het een externe ssd is. Ik zie een externe hdd/ssd voor veel data (muziek, foto’s, films, documenten) of voor backups. Maar aangezien de goedkoopste versie 128GB is kun je er niet zo heel veel op kwijt. De snelle lees-schrijfsnelheid is natuurlijk heel fijn maar ik denk dat je het het hele groten verschil pas merkt als je veel data erop zet maar omdat ze niet zo’n hoge capeciteit hebben zie IK het voordeel er nog niet in.

Ik neem ook aan dat je programma’s o.i.d. Het liefst op de hdd/ssd in je mac wilt hebben staan..

Bijdrager
    Yggdrasil

Ja inderdaad. En da’s ook meteen mijn (voorlopig) enige negatieve kantje aan die Lightfoot. De goedkoopste versie draait al meteen rond de 200 euro en dan volg ik je redenering dat je voor een gewone 1TB hardeschijf veel minder betaalt.

Als de prijzen echter dalen (en dat zie ik echt wel gebeuren) dan lijkt me dat toch een hele leuke oplossing. Nu zou het gewoon te duur zijn. Dan zit je aan een paar duizend euro. Lijkt me dan ook niet werkelijk.

Ik zie er alleszins wél heil in. Programma’s en dergelijke zijn natuurlijk gewoon voor op de Mac. Ik denk gewoon dat het héél handig is voor mensen die foto- en videobewerking doen. Snel data wegschrijven is daarbij een must.

Bijdrager
    jesper211232

Dit lijkt mij een hele goeie oplossing gewoon om te gebruiken voor mac osx en andere progamma’s.
    Of zijn er andere mogelijkheden voor mijn imac 27″ mid 2011, ik wil hem liever niet inbouwen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik zou je OS toch intern houden. Bij een externe SSD/HHD heb je altijd kans dat hij om de een of andere duistere reden plots wordt losgekoppeld (virtueel). Ik zou, zeker in een 27″ kiezen voor een SSD waarop het OS staat, samen met de meest gebruikte programma’s.

De externe zou ik zuiver gebruiken voor foto- en videobewerking. Eventueel een OS X installatie als ‘noodoplossing’.

Bijdrager
    jesper211232

Ik zou, zeker in een 27\” kiezen voor een SSD waarop het OS staat, samen met de meest gebruikte programma\’s.

Bedoel je daarbij een interne SSD, dus een externe SSD is niet handig voor je besturingsysteen, wat is dan wel een goede oplossing?

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik zou een iMac 27″ nemen met een interne HDD van pakweg 2TB en daarnaast nog een interne SSD van 128 GB waarop programma’s en het OS staan. Als externe schijf zo’n Lightfoot om mijn fotomateriaal naar weg te schrijven. Of een SSD dan nog betrouwbaar is als je hem sjokvol zet met data weet ik niet. (Dan heb ik het over de snelheid). Maar zo zou ik het dus doen.

Bijdrager
    jesper211232

Maar kan ik wel: heel adobe en en progammas games op de ssd doen, en dan mac osx niet?
    Heb je alleen profeit met de mac opstarte als je mac osx erop zet?, of merk je dat de hele tijd door dat hij sneller werkt?

Edit: ik wil liever nu nog niet een SSD inbouwen, dus als het kan extern.

Bijdrager
    AppleStef

Als ik het vragen mag: waarom wil je een SSD?

Bijdrager
    jesper211232

Ik zit te kijken wat me imac nog sneller kan maken, en ook uit gewoon nieuwsgirigheid.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.