8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Mega1mpact

Objective-C leren voor beginners

Ik zoek al een tijdje naar boeken, podcasts, enzovoorts die je objective-c leren. Maar ik heb geen ervaring met c alleen maar met visual basic. Ik wil het heel erg graag leren maar ik snap alles dat ik tot nu toe heb gevonden niet.
    Weet iemand een goed boek?
    owja ik heb die stanford lessen al geprobeerd en ik bleef hangen bij opdracht 1B. (http://www.stanford.edu/class/cs193p/cgi-bin/index.php)
    ps: ik ben maar 14 jaar dus een wat ‘simpeler’ boek is wel handig.

Bijdrager
    Sidje

Kijk hier eens naar.

Cocoa programming for mac OS X is ook een goed boek

Veel succes.

Edit: en Essential C voor de basis van C

Bijdrager
    Mega1mpact

bedankt:) ik ga er meteen aan beginnen!

Bijdrager
    Yost

Lees ook deze thread eens door:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=151265

En misschien dat dit ook nog iets oplevert:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=146232

Bijdrager
    Yost
    ”Sidje”

Cocoa programming for mac OS X is ook een goed boek

Dit is wel een goed boek, maar de auteur gaat er vanuit dat je al kunt programmeren (in Objective C, of minimaal C). Het boek legt vooral uit hoe je Cocoa gebruikt.

Even nog iets over het verschil tussen Objective-C en Cocoa: Objective-C is de programmeertaal waarin je programmeert. Het is de taal waarin je de computer stapsgewijs vertelt wat ie moet doen. De gemiddelde programmeertaal kent functies die combinaties zijn van veel samen gebruikte stappen. Zo is het openen van een Bewaar-venster, het tonen van de mappen en het reageren op de Bewaar- en Annuleerknop een combinatie die altijd samen voorkomt. Samen vormt dit dus een functie die je kunt aanroepen.