18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    davedive

Nvidea Geforce 2MX te koop?

Hallo,

Ik zoek een Nvidea Geforce 2MX vanuit een G4 Toren (voorjaar vorig jaar?)die nog niet al te veel ‘gedraaid’ heeft (Ik veronderstel dat er wel mensen zijn die hun videokaart geupdate hebben naar een zwaardere).

Het moet dus wel de OEM-versie zijn (als je een mac-retail kaart hebt laat het mij misschien ook weten).

Het is een van de enige videokaarten die in een cube kunnen geïntegreerd worden zonder grote ventilators in te bouwen.

Indien je niet al te veraf van West-vlaanderen Belgie zit, dan kom ik ze misschien afhalen, of we spreken wel af.
    Graag een seintje met meer gegevens over ouderdom, hoelang gebruikt, (eventueel foto),…

Bedankt
    Davedive

Moderator
    Adriaan Mol

Probeer eens op http://www.tweedehandsmac.nl te zoeken..

Adriaan

Bijdrager
    Torz
    ”davedive”

Hallo,

Ik zoek een Nvidea Geforce 2MX vanuit een G4 Toren (voorjaar vorig jaar?)die nog niet al te veel ‘gedraaid’ heeft (Ik veronderstel dat er wel mensen zijn die hun videokaart geupdate hebben naar een zwaardere).

Het moet dus wel de OEM-versie zijn (als je een mac-retail kaart hebt laat het mij misschien ook weten).

Het is een van de enige videokaarten die in een cube kunnen geïntegreerd worden zonder grote ventilators in te bouwen.

Indien je niet al te veraf van West-vlaanderen Belgie zit, dan kom ik ze misschien afhalen, of we spreken wel af.
    Graag een seintje met meer gegevens over ouderdom, hoelang gebruikt, (eventueel foto),…

Bedankt
    Davedive

Weet je toevallig welke kaarten er nog meer in kunnen?
    Ik heb op het net gezien dat voor de radeon 8500 een en ander genodificeerd moet worden,maar dat het wel kan.
    http://www.xlr8yourmac.com/video.html
    Ik vraag me af
    of de radeon 9000 er ook in past?

Bijdrager
    davedive

Hallo Torz,

Blijkbaar ook op een cube ??

De allerbeste site om dat allemaal te weten te komen is

http://www.cubeowner.com

Ga naar faq en daar zie je een sectie ‘videocard-upgrade’ of zoiets, daar staat werkelijk alles wat erover al verzameld is.

Bedankt voor de link Adriaan,

Ik had wel graag gewoon iemand van het forum hier gevonden, ipv iemand van wie weet waar (een beetje stom eigenlijk niet ?? Ik vind gewoon dat dit een goed forum is)

Ik check in ieder geval de link en als er nog Belgen zijn (daar bedoel ik niks mee hoor : het is enkel misschien makkelijker om af te handelen) met zo’n videokaart over : reageer er maar op los.

davedive

Bijdrager
    Torz

Davedive,
    bij de andere cube site staat ook nog iets over een radeon 7500 twin head kaart zonder fan.Die past ook.

http://apple-zone.com/forums/viewtopic.php?t=123

moet wel geflashed worden en kost 46 euro en ondersteund quartz

hier:http://www.comptechworld.nl/nieuwshop/winkel_40.shtml

Bijdrager
    davedive

Torz,

Van al dat flashen heb ik eigenlijk totaal geen kaas gegeten. Vele peecee-kaarten blijken mits dat flashen, te kunnen werken (van de gf2mx is het blijkbaar enkel de mx400 die werkt in de cube en op het werk zit in mijn nieuwe peecee een mx200 : heb ik niet nodig maar ja ik ga dat nu niet liggen flashen + dvi->adc connector heb ik nog altijd nodig gezien mijn Studio display 15″)

Ik zou zelfs niet echt weten hoe je aan dat flashen moet beginnen, doe je dat dan op een peecee of op een g4toren?

Lijkt mij niet eenvoudig, maar wel doenbaar (maar niet voor mij)

Ik blijf op de uitkijk voor een oem-kaart:?

davedive

Bijdrager
    Torz

De instructies bij de link zijn vrij eenvoudig ,het flashen gebuert op een PC.
    Dat geldt voor alle PC kaarten.Daarna wordt de Mac firmware geladen ope een toren.Ik zoek zelf een snellere kaart als 32.Maar het is waar de geforce kun je er zo instoppen.

Bijdrager
    Torz

Wat de geforce MX 2 betreft lees dit nog eens:

http://www.xlr8yourmac.com/G4ZONE/G4firmwareMXrom.html#storytop

het lijkt of de Cube ook bepaalde ongeflashde PC kaarten accepteer!

Bijdrager
    davedive

Torz,

Alle links zijn zeer interessant voor iemand die zonder scrupules knipt, snijdt, electrische kabeltjes aan elkaar zet, ventilatortjes erbijhaalt, met thermo-lijm op een kaart iets oplijmt…

maar niks voor mij : ik ben lui als het op zo’n dingen aankomt, volledig onkundig in elektriciteit of aanbelangen en vooral uitzonderlijk ongeduldig voor zo’n dingen + ik wil geen dvi-connector op mijn kaart maar een adc.

Ik besef wel dat het frustrerend moet zijn om al die links te zoeken en te posten, maar ik zoek wel gewoon een ‘plug&play’ oem-kaart van een G4 toren.

Niet getreurd echter, ongetwijfeld hebben andere forumlezers er wel iets aan.

Een, je zou het waarschijnlijk niet uit mijn commentaar afleiden, dankbare Davedive

Bijdrager
    Torz

Dan heb ik nog een simpele oplossing.Vind iemand die een quicsilver heeft,daar zit zon kaart in,bied hem aan om de kaart over te nemen zodat hij/zij een nieuwe radeon met 64 mb kan kopen.
    Zeg er natuurlijk bij dat dat sneller en beter is!!!En goedkoop want er is inruil.
    8)

Bijdrager
    davedive

Ja Torz,

Dat is eigenlijk precies wat ik bedoel. Enkel ik ken niemand met een quicksilver ….

groeten
    davedive

Bijdrager
    Torz

jammer,mocht je op e-bay zoeken .pas op
    erschijnen mensen te zijn die geforce kaarten voor de cube verkopen als oem apple,maar in werkelijkheid zijn het geflashed PC kaarten.

Bijdrager
    Torz

En verder(na wat studie),de geforce MX uit de toren is niet zomaar in de
    cube te gebruiken.De Oem geforce kaart geleverd als extra bij de cube door apple bevat een veel grotere koelrib dan die op de torenversie.Dit is nodig vanwege de grotere warmteontwikkeling.Met name bij het draaien van OSX komt er meer warmte vrij!!! Dit doordat quartz meer rekenkracht vraagt van de grafische CPU!!
    Voorzichtigheid is derhalve geboden!!! Er zijn verschillende oplossingen hiervoor.Van stille koelingfan in de Cube,tot vergrote koelribben.
    Ik heb nu zo’n geforce gevonden.Ben aan het uitzoeken naar stille oplossingen met voldoende koeling.

Bijdrager
    davedive

Door tijdsgebrek een beetje late reaktie :

Inderdaad, normaal gezien moet je zorgen voor extra koeling maar ik heb toch vrij veel berichten gezien waarbij men zonder problemen kan werken zonder de extra koeling te voorzien.

Ik vermoed dat dit enkel te maken heeft met je gebruik : als je veel intense ‘games’ speelt dan zal dat wel extra gekoeld moeten worden. Wat mij betreft, speel ik eigenlijk nooit op mijn cube (games dus).

Gevonden ?:lol: Heb je er geen 2 gevonden ??:cry:

Davedive

Bijdrager
    Torz

Ik heb er een gevonden en een nieuwe extra grote koeling op gemonteerd.Ik zal een paar plaatjes hiervan plaatsen.Ik zou toch een grotere koelrib plaatsen als je er een gevonden hebt.Een betere koeling
    zorgt voor een langere levensduur van de kaart.Zo ingewikkeld is het nu ook weer niet.
    hierbij nog een foto de originele geforce MX2 die in de cube door Apple gezet is.(mogelijk bij Apple te bestellen maar dan ben je een vermogen kwijt.ik las ergens 225,- dollar).

De originele cube kaart van Apple.(bron:cubeowner.com)

Bijdrager
    Torz

En zo ziet het bij mij eruit:wink:

Bijdrager
    davedive

Wow,

als ik het goed begrijp, ├ę├ęrst die grote ‘heatsink’ eraf, of had deze van jou zo geen ‘hitteaanrecht’:? .

Kan je mij eens laten weten waar je de zalman hitteaanrecht kan kopen?

Moet met thermische lijm die dan bovenop de processoreenheid (niet raken veronderstel ik) op de kaart aangebracht worden ? (lijmkwakjes op de kaart waar geen transistors of ‘kanalen’ lopen?)

bedankt
    davedive

Bijdrager
    Torz

Bij de jou welbekend cubeowner:wink: staat nog een en ander over de Zalman ,ik denk dat de Zalman 50 zonder enige modificatie te gebruiken is.En het voordeel van de geforce 2MX is dat je niks hoeft te lijmen want er zitten schroefgaatjes in de kaart.

http://www.cubeowner.com

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.