30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    PascalW

Nu.nl nieuwslezer voor Mac

Beste forumleden,

ik ben de afgelopen tijd bezig geweest aan een Nu.nl nieuwslezer voor Mac.

De nieuwslezer plaats een icoontje boven in de menu balk. Je kunt zelf een onbeperkt aantal catagoriƫn instellen die je graag wilt bijhouden. Deze worden vervolgens met een zelf te kiezen interval geupdate! Ook kan de applicatie automatisch opgestart worden bij het inloggen. Als er op een headline geklikt wordt in het menu, wordt het volledige bericht in de webbrowser geopend. Bij een mouseover wordt het eerste deel van het bericht weergegeven in een tooltip.

Suggesties/tips hoor ik graag.

Screenshots:

De nieuwste versie is hier te downloaden.

In deze versie zijn de huidige problemen met het soms niet kunnen afsluiten etc opgelost.

EDIT: Op de een of andere manier wilden de plaatjes niet komen. Bericht bewerkt en daar waren ze + nog 2 toegevoegd. Sypie.

EDIT2: Heel apart, na het toevoegen van de 1e edit waren ze weer weg. Ik denk dat 110mb.com deeplinken niet toestaat?

EDIT3: Ik heb ze maar even ergens anders gehost want ik denk dat 110mb.com inderdaad deeplinken niet toestaat.

Bijdrager
    1984

Jammer ik zie geen sceenshots:(

Ken je deze al…Nu.nl widget

Bijdrager
    flitzpol

Ziet er goed uit. Werkt simpel!!!

Bijdrager
    Doulos

Leuke tool!

Knap gemaakt. Komt er ook een cijfer ofzo in het icoon te staan als er nieuwe berichten zijn?

Bijdrager
    PascalW
    ”1984″

Ken je deze al…Nu.nl widget

Die ken ik, maar ik vind een MenuItem persoonlijk handiger dan een widget.

”Doulos”

Komt er ook een cijfer ofzo in het icoon te staan als er nieuwe berichten zijn?

Nog niet, maar zoiets zou ik er wel in kunnen verwerken als daar interesse in is.

Bijdrager
    Zaphod_B

Leuk idee, leuk gedaan.. Maar het is natuurlijk gewoon een RSS reader maar dan voor 1 site specifiek…

Sorry ik hou het toch bij mijn RSS reader die *alle* sites aankan ;).

Bijdrager
    Tuffi
    ”Zaphod_B”

Leuk idee, leuk gedaan.. Maar het is natuurlijk gewoon een RSS reader maar dan voor 1 site specifiek…

Sorry ik hou het toch bij mijn RSS reader die *alle* sites aankan ;).

Juist, gebruik lekker Vienna… :innocent:

Bijdrager
    ottovds

ken je YouControl van Yousoftware al?
    dat doet net het zelfde

ook Butler is handig om dit te kunnen doen…

Bijdrager

Software werkt wel heel makkelijk.
    Alleen hoe kom ik weer bij de voorkeuren? en hoe kan ik de programma uitzetten?

Voor zover moet ik het via “Activiteitenweergave” uitzetten.

Bijdrager
    PascalW

Software werkt wel heel makkelijk.
    Alleen hoe kom ik weer bij de voorkeuren? en hoe kan ik de programma uitzetten?

Voor zover moet ik het via “Activiteitenweergave” uitzetten.

Begrijp ik dat je het onderste deel van het menu,waar “update”,”voorkeuren”,”over” en “stop” staat, niet te zien krijgt?

Zoals hier:
    [URL=http://img230.imageshack.us/my.php?image=afbeelding2yk3.png][/URL]

Zo ja, zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Bijdrager
    rensnet

die krijg ik ook niet te zien.

Bijdrager
    PascalW
    ”rensnet”

die krijg ik ook niet te zien.

De mensen die het onderste deel van het menu niet te zien krijgen, welke mac gebruiken jullie? Zijn dit PPC macs of pre 10.4.10 systemen?

Want ik heb de applicatie zelf op 2 MacBooks en een MacPro getest, allen met 10.4.10 en ik krijg altijd het menu deel voor voorkeuren,afsluiten etc.

Bijdrager
    rensnet

G5 dual 1.8 met 10.4.10

Bijdrager
    birdman

Ik Gebruik een Imac 20 intel met osx 10.4.10 en ik zie ook geen menu opties. hoe kan ik nu een en ander wijzigen of verwijderen uit mijn bovenste menubalk?

groeten
    Hans

Bijdrager
    PascalW

Zouden de mensen die het onderste gedeelte van het menu niet zien deze build kunnen proberen a.u.b. en hun resultaten hier posten?

http://pascalw.110mb.com/Files/nu_nl_nieuwslezer_beta.dmg

Bijdrager
    macmartijn
    ”PascalW”

Zouden de mensen die het onderste gedeelte van het menu niet zien deze build kunnen proberen a.u.b. en hun resultaten hier posten?

Heb ook 10.4.10 en de beta doet het er prima op. ook met voorkeuren en update etc. Maar nu heb ik die andere versie nog erop, maar hoe krijg ik die nu weg? want die staat nog op automatisch opstarten na inloggen… kan dat veranderd worden?

Thanks!

EDIT:

nu doet ook de beta het niet meer:P maar opzich ziet het er wel mooi uit, hoor, alleen kan ik nu niet meer de voorkeuren instellen

Bijdrager
    Wiebo

De beta laat idd de onderste 4 items wel zien.

I’m on a 1.25 GHz PPC G4
    Versie 10.4.10

De vorige versie niet…

Bijdrager
    Beastie Boy

Leuk tooltje, mijn complimenten.

werkt tot zo ver prima op m’n iMac G5 2.0GHz (10.4.10)

Bijdrager
    PascalW
    ”macmartijn”
    ”PascalW”

Heb ook 10.4.10 en de beta doet het er prima op. ook met voorkeuren en update etc. Maar nu heb ik die andere versie nog erop, maar hoe krijg ik die nu weg? want die staat nog op automatisch opstarten na inloggen… kan dat veranderd worden?

Thanks!

EDIT:

nu doet ook de beta het niet meer:P maar opzich ziet het er wel mooi uit, hoor, alleen kan ik nu niet meer de voorkeuren instellen

In dat geval zou je de preference bestandjes even weg kunnen gooien. Deze staan in /users/jouw username/library/preferences/ Het betreft de bestanden com.pascalw.nu.nieuwslezer (oude versie) en com.PSS.nu.nieuwslezer (beta versie).

De oude versie kun je uit de opstart items halen bij systeem eigenschappen -> accounts -> inloggen.

Ik zal bij de volgende versie een functie inbouwen die zelf de oude versie uit de login items haalt.

Bijdrager
    arpie

Geweldig!! Ik gebruik RSS in Safari, maar een .NU icoontje in mijn menubalk vind ik cool. Dank voor deze fijne software!:D

Bijdrager
    knippie

Bij mij werkt het heel goed. Ik vind het een heel goed programma, het is supersnel, en dat je verschillende onderwerpen kunt aanvinken vind ik heerlijk. Niet meer door een hoop onderwerpen heen ploegen die je niets zeggen.
    Bravo.

Bijdrager
    DynamicNL

Ziet er goed uit. Ga hem zeker proberen! Thanks!

Bijdrager
    Ludo

Prima programmaatje, alleen start ie firefox op, terwijl safari al openstaat, als je een onderwerp aanklikt.
    Kun je dat ergens instellen of wijzigen?

Bijdrager
    PascalW
    ”Ludo”

Prima programmaatje, alleen start ie firefox op, terwijl safari al openstaat, als je een onderwerp aanklikt.
    Kun je dat ergens instellen of wijzigen?

Ik vermoed dat je Firefox dan als default browser hebt staan. Klopt dit?

Bijdrager
    Ludo

klopt idd, ik heb het gewijzigd, werkt nu weer goed.

Bijdrager
    mollie

Heb het programma Nu geinstalleerd, ws de vorige versie (voor de update van 24 september) en hem uiteindelijk verwijderd met APP.delete…

Krijg alleen het icoon niet meer verwijderd van de menubalk. Na het opnieuw installeren van het programma komt er een nieuw icoontje op de menubalk.
    Deze is wel te verwijderen… Hoe haal ik het ws. lege icoontje weg van de menubalk..

Bijdrager
    mollie

Heb net de mac maar eens opnieuw opgestart en nu is het icoontje weg….

Dus het is al opgelost…:D

Bijdrager
    @iMen

Hier kunnen jullie mij vast wel helpen!

Ik heb hem geinstalleerd, helaas reageert hij niet meer als ik erop klik! Ik kan hem dus niet afsluiten en ook via forceer stop kan hij niet afgesloten worden. Er staat er nog een op die ik ook niet meer kan verwijderen omdat hij in gebruik is! Ik kan hem alleen niet afsluiten. Dit probleem had ik onder 10.4 en nu onder 10.5 heb ik het nog steeds. Ik baal er van dat er al een hele tijd zo’n lelijk icoon in m’n menu balk staat.

Bijdrager
    PascalW
    ”@iMen”

Hier kunnen jullie mij vast wel helpen!

Ik heb hem geinstalleerd, helaas reageert hij niet meer als ik erop klik! Ik kan hem dus niet afsluiten en ook via forceer stop kan hij niet afgesloten worden. Er staat er nog een op die ik ook niet meer kan verwijderen omdat hij in gebruik is! Ik kan hem alleen niet afsluiten. Dit probleem had ik onder 10.4 en nu onder 10.5 heb ik het nog steeds. Ik baal er van dat er al een hele tijd zo’n lelijk icoon in m’n menu balk staat.

Helaas vertoond de huidige beta versie bij sommige mensen wat van deze nare geintjes inderdaad. Binnenkort zal ik een nieuwe versie maken die deze problemen oplost.

Voor nu kun je dit even in je terminal uitvoeren:

[code:1:2a3c4be90f]
    kill `ps -ax | grep ‘Nu.nl nieuwslezer.app’ | awk ‘{print $1}’`
    [/code:1:2a3c4be90f]

Verder kun je het programma uit de login items halen in

[code:1:2a3c4be90f]
    systeem eigenschappen -> accounts -> jouw account -> inloggen
    [/code:1:2a3c4be90f]

mocht je het programma automatisch laten opstarten.

Bijdrager
    @iMen

Bedankt!

Een mooi initiatief dat ik weer zal installeren als het niet meer zo buggie is!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.