4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Laminar

Nummers verwijderen uit Muziek-bibliotheek

Als ik dat doe (met Deleteknop of anderszins) krijg ik niet meer de vraag of ik het nummer echt wil verwijderen, en vervolgens of ik het wil laten staan of naar de prullenbak verplaatsen(wat ik altijd al raar heb gevonden: waarom zou ik het willen laten staan als ik het weg wil gooien?) maar wordt het nummer onmiddellijk uit de bibliotheek gegooid. Ik kan dat niet meer herstellen.

Maar nu komt het: het nummer wordt niet van de interne HD of SSD verwijderd, maar blijft gewoon staan! Dat is erg vervelend, want ik wil dat ding in de prullenmand hebben, van m’n schijf af!

Wat is er veranderd, maar belangrijker hoe kan ik dat weer goed krijgen? Muziek  > Voorkeuren geeft geen optie.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Moet volgens mij met een modifier, dus ⌘ delete of ⌘ shift delete etc etc?

Vond ik ook raar, vroeger, toen er nog iTunes was

Bijdrager
    csteelooper

Inderdaad [CMD]+[DELETE]. Alleen [DELETE] verwijdert het nummer uit de Muziek-bibliotheek, maar niet van de schijf; [CMD]+[DELETE] wist het nummer en vraagt of het naar de prullenbak moet. Zo is het al sinds mensenheugenis…

Bijdrager
    Laminar

Bij mij wordt NIETS gevraagd, niet met [Delete], niet met [cmd+Delete], niet met [shift+cmd+Delete].

Het bestand verdwijnt uit de bibliotheek maar blijft op de oorspronkelijke plaats staan, zodat ik het in de Finder moet gaan zoeken om het in de prullenbak te krijgen… Bijzonder lastige en tijdrovende actie telkens. MBP 2016, MacOS 10.15.2, Apple Muziek 1.0.2.37.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.