9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

nummers verwijderen uit afspeellijsten

In iTunes staan enkele vaste (slimme) afspeellijsten ( mijn favorieten , meest afgespeeld, onlangs afgespeeld enz).

In deze lijsten kan ik blijkbaar enkel het nummer afvinken , maar voor zover ik kan zien niet verwijderen.
    Ik wil uiteraard alleen het nummer uit die afspeellijst en niet uit iTunes verwijderen.

Weet iemand hoe dat kan ( als het kan !) ?

mowat

Bijdrager
    CedricH

Je kan enkel nummers verwijderen uit gewone afspeellijsten, niet uit slimme afspeellijsten. De inhoud van deze slimme afspeellijsten kan je enkel wijzigen door de criteria (rechts klik – wijzig slimme afspeellijst) te veranderen.

Bijdrager
    Steph

Tja, daarvoor heb je natuurlijk geen slimme afspeellijst gemaakt. Als het goed is voldoen al die nummers aan jou criteria en daarom snap ik niet dat je er één wilt verwijderen. Als dat toch zo is, dan kloppen jou ingevoerde criteria niet.

Anders moet je er een normale afspeellijst van maken en geen slimme.

Bijdrager
    mowat

Aan CedricH :

Ik had al zo’n stil vermoeden dat het niet zou kunnen. Aan de criteria iets veranderen heeft natuurlijk geen zin. Als je bv. in de lijst “meest afgespeeld” een nummer al veel gehoord hebt en je wil het verwijderen , dan zit je natuurlijk met het ingestelde critrium ” meest gespeeld” en dat kan je niet aanpassen want dan ben je ook je andere veel gespeelde nummers die je nog niet beu bent ook kwijt.

Aan Sephone :

De slimme afspeellijsten die ik opnoemde heb ik zelf niet gemaakt , dat heeft de Mac gedaan. Zowel die lijsten als criteria staan op alle maccomputers automatisch bij de installatie.

Al mijn andere afspeellijsten zijn”normale afspeellijsten” .

m vr gr
    mowat

Moderator
    unSOUND

Slimme afspeellijsten zijn zoals de naam al aangeeft erg slim. Je kunt er dus ook nog extra criteria aan toevoegen.

STEL: Je wilt een aantal nummers uit die lijst weren. Dan kun je die nummers bijvoorbeeld selecteren, en bij de opmerkingen het woordje “overslaan” invullen. Vervolgens geef je de afspeellijst het extra criterium dat de opmerking ‘overslaan” niet in het nummer mag voorkomen. Vervolgens verdwijnen alle nummers met die opmerking uit je slimme lijst.

Bijdrager
    Pieterr

Een andere manier om ervoor te zorgen dat bepaalde liedjes niet meer in de betreffende slimme afspeellijst voorkomen, is om er voor te zorgen dat het criterium waarop geselecteerd wordt niet meer geldig is voor het betreffende liedje.

Bijvoorbeeld: als je een liedje uit de lijst van “meest afgespeelde liedjes” wilt verwijderen, kun je de “Play Count” van het betreffende liedje resetten in iTunes. Resetting the Play Count in iTunes

Bijdrager
    mowat

Aan Unsound en Pieterr :

Dank voor jullie reactie.
    Ik wist niet dat die mogelijkheden bestonden.
    Gaan we uitproberen.

m vr gr

mowat

Bijdrager
    mowat

Aan Unsound en Pieterr :

Het is gelukt. Ik heb het advies van jullie allebei gebruikt. Het aantal malen afgespeeld gereset en een extra criterium toegevoegd.

Nogmaals dank voor de tip.

m vr gr
    mowat

Moderator
    unSOUND

Graag gedaan. En duik ( als je tijd en zin hebt natuurlijk ) eens wat dieper in de slimme afspeellijsten, want de mogelijkheden zijn echt eindeloos.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.