11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    All-Father

Nummers uit de musicstore

Hallo
    Als ik op mijn iPod shuffle nummers zet (mp3 of aac) is er geen probleem (zo hoort het!)(<offtopic>de afspeelfunctie van de mp3’s en aac’s die ik op mijn iPod zet is trouwens de mees geweldige optie die apple op de iPods heeft bedacht</offtopic>) tMaar met de nummers die ik in de itunes musicstore heb gekocht ondervind ik wel een probleem. Als ik deze op mijn iPod afspeel zijjn ze niet zo te bedienen als de gewone mp3’s of aac’s. Met nummers die niet uit de music store komen kan ik vooruitspoelen (dee >>| knop lang inhouden) en kan ik de iPod op pauze zetten en vervolgens weer verder luisteren.
    Het vooruitspoelen (of achteruit) bij een nummer uit de itune musicstore werkt niet bij het inhouden van de >>| toets springt hij gewoon door naar het volgende nummer ipv doorspoelen. Als ik een nummer op pauze zet en vervolgens weer op de play knop druuk begint de iPod het volgende nummer af te spelen.

Is dit een bekend probeleem??

Bijdrager
    error

Dat is een bekend probleem waar Apple niets aan blijkt te doen. Ik heb ooit iTMS-geld (4 x 99 cent) van ze retour gekregen en een vervangende ipod shuffle ontvangen – dat laatste zonder resultaat.

Ik kocht mijn shuffle direct na de introductie en de vervanging kwam bijna een jaar later. In de tussentijd is het niet opgelost. Je iPod ruilen heeft dus geen zin.

Wellicht heeft het met het DRM te maken. Heel lastig en voor mij een reden om mijn iTMS-aankopen te beperken tot het minimale (enkel exclusief materiaal).

Absurd toch, dat sommige nummers gekocht in hun eigen winkel niet of ‘gehandicapt’ afspelen op een van hun eigen spelers?

Bijdrager
    All-Father

Dat maakt duidelijk dat het troep is, hierdoor wordt ik dus gedwongen om illegaal te downloaden voor betere functionaliteit.

Bijdrager
    error

Tja… met je iPod shuffle is zeer waarschijnlijk niets mis maar wel met een deel van de iTMS content. Dit probleem bestaat sinds mei 2005. De iTMS verkoopt ook nummers die je iPod shuffle laten hangen waarna een koppeling aan je Mac nodig is om er weer beweging in te krijgen. Heel handig als je net de deur uit bent.

De bewuste nummers hebben geen probleem met andere iPod modellen en iTunes.

Bijdrager
    espaan
    ”Marie

Dat maakt duidelijk dat het troep is, hierdoor wordt ik dus gedwongen om illegaal te downloaden voor betere functionaliteit.

Het is maar hoe je voor jezelf rechtvaardigd om illegaal te downloaden :?
    Is het feit dat iets niet volledig werkt op 1 van de ipod modellen reden om de zaak troep te noemen?

Bijdrager
    error

Wel in mijn geval was het alleen maar goed voor de muziekindustrie. ik heb een aantal iTMS-probleemnummers later nogmaals gekocht bij http://www.eMusic.com of geleend bij http://www.muziekweb.nl

Maar ik ben het wel met Marie eens: het feit dat iTMS-nummers soms niet werken op een iPod shuffle en dat Apple daar schijnbaar niets aan doet is wel zeer kwalijk en van mij mag ze het troep noemen.

Ik vertrouw DRM niet echt en dit probleem maakt dit alleen maar duidelijk. Als iTMS-content dergelijke problemen toonde op de iPod nano of de grote iPod dan was het in no-time ‘wereldnieuws’ en had Apple er al lang iets aan gedaan.

Bijdrager
    All-Father
    ”espaan”
    ”Marie

Is het feit dat iets niet volledig werkt op 1 van de ipod modellen reden om de zaak troep te noemen?

Apple geeft toch duidelijk aan dat hun muziekbestanden bedoeld zijn om in itunes af te spelen en OOK op je iPod (dit is ook hun doelgroep), hiervan ga ik er dus vanuit dat dit vlekkeloos werkt, anders zouden ze wel vermelden bestanden zijn af te spelen op iTunes en iPod en met enkele beperkingen ook op je iPod shuffle.
    Hierdoor wordt ik dus verplicht om een duurdere iPod te kopen om deze bestanden naar behoren af te kunnen spelen….. misschien een idee voor een antitrust zaakje??:lol:

Bijdrager
    Marius1976
    ”espaan”
    ”Marie

Normaal gesproken ben ik ook niet zo fel, maar in dit geval kan ik ‘Marie van Zutphen” niet anders dan gelijk geven. Als je HP inkt koopt voor een printer, en op het doosje staat jouw printer erbij, maar vervolgens blijk je daar alleen maar volgedrukte vellen af te kunnen drukken -i.p.v. een half gevulde pagina- dan zou je ook stijgeren.

Als het produkt (de muziekfile) staat aangemerkt als: afspeelbaar op de iPod, dan moet het 100% werken.

Groet,
    Marius

Bijdrager
    error

Okee, even alle gekheid op een stokje en zonder dollen.

Ik zocht http://discussions.apple.com/search.jspa?objID=c152&search=Go&q=itunes+music+store

en vond o.a. http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=1167119&#1167119 met de volgende opmerking:

I WAS WRONG. The updater DID fix the problem we’ve been experiencing, but I hadn’t applied it when I thought I had. So yay, we can buy music again!

Die iPod shuffle Software 1.1.4 update heb ik recentelijk op m’n shuffle gezet maar daarna nog niet getest met de probleemgevallen uit de iTMS. Zojuist gedaan… en wat blijkt: de pauzestand en voor/achteruitspoelen werkt weer!

Apple heeft er na ruim een jaar toch iets aan gedaan. ‘Bug fixes’ noemen ze dit dan subtiel in de info over de update.

Dus Marie: shuffle updaten en dan hebben we het er maar niet meer over.

Bijdrager
    All-Father

Bedankt!

Bijdrager
    error

Ik heb ook even de nummers die de iPod shuffle deden vastlopen getest: na de update gewoon afspeelbaar.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.