10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Nummers snel benoemen

Hoi OMT-leden,

Ik heb weer een klein vraagje. Vanmiddag heb ik mijn gehele collectie geript, maar nu wil ik alles in mijn bestaande muziekcollectie zetten. Hierbij heb ik tot nu de regel gehanteerd: “alle nummers worden benoemd met ARTIEST – TITEL VAN HET NUMMER”, dit om zo de hele collectie netjes te houden. Nu heeft mijn Mac van alle CD’s bijv “01 – TITEL VAN HET NUMMER” gemaakt.

Is er een truc voor om al deze nummer in een keer anders te benomen? (In de Finder, dus niet in iTunes)

MVG, Rainier

Bijdrager
    stavos

Als je het in de Finder gaat aanpassen, herkent iTunes het nummer niet meer en ligt je hele bibliotheek waarschijnlijk overhoop. Weet dus waar je aan begint..

Geblokkeerd
    Anoniem

Je begrijpt het niet precies.

Ik heb een hele collectie nummer in de Finder (deze ga ik dus ook niet in iTunes importeren, maar deze gaan rechtstreeks mijn externe harddisk op).

Ik heb dus een truc nodig waarbij ik deze nummers in een keer kan aanpassen.

Bijdrager
    stavos

Ah, ik dacht dat (vanwege het rippen) je de nummers in iTunes had staan (en daar wilde behouden).
    iTunes maakt gebruik van de ID3 tags om de naam van het muziekbestand te bepalen. Wellicht dat je, door het verwijderen of bewerken van die ID3 tags iTunes zo ver kunt krijgen om de bestandsnaam aan te passen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik wil helemaal geen ID3 tags bewerken. Laat die maar mooi staan.

Ik wil ook niets in iTunes hebben, enkel naar mijn externe harddisk kopiëren.

Ik wil dus de NAAM van het bestand veranderen.
    Deze naam dus:

Bijdrager
    stavos

Hoe heb je de nummers geïmporteerd?

Bijdrager
    TommyNova

Name Mangler.

In dit programma kun je een hoop met bestandsnamen doen enzo.

Omnummer, tekens toevoegen, tekens verwijderen.

Ik gebruik het op me werk om ordernummer om te nummer en om ordernummers toe te voegen aan aangeleverde pdf-en. Soms 100-en tegelijk. In het venster droppen en de juiste opdracht geven.
    Werkt super, hoop dat voor jou de juiste optie er ook tussen zit.

Succes.

Bijdrager
    TommyNova

Volgens mij kan je een heel eind komen met de optie ‘NUMBER SEQUENTIALLY”
    Nummers oplopend toevoegen enzo.

Succes

Geblokkeerd
    Anoniem

Superbedankt!

Bijdrager
    TommyNova

Graag gedaan,

Krat bier mag naar het bekende adres;-)

Ltrrrrr

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.