3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    pch

nummers converteren naar lagere bitrate

Ik heb mijn Ipod (20 GB/4e generatie) sinds vorige week en afgelopen weekend het beste uit mijn cd-verzameling erop gezet via Itunes in AAC met 320 kbps bitrate (wilde de hoogst mogelijke kwaliteit, dit i.v.m. hoge eisen aan de geluidskwaliteit en het aansluiten van een veel betere hoofdtelefoon Sennheiser PX-200).Lees nu echter op dit forum dat een bitrate van 192 kbps in AAC ook ruim voldoende moet zijn.
    Nu is er in Itunes de mogelijkheid om de nummers uit je bibliotheek (die ik dus eerst al van cd naar AAC 320 kbps hebt geconverteerd) te converteren naar AAC. Als je bij “voorkeuren” en daarna “importeren” kiest voor AAC en je stelt daar i.p.v. 320 kbps nu 192 kbps in gaat hij de nummers converteren naar AAC met 192 kbps.
    VRAAG: Wat is beter,meteen de cd naar AAC 192 kbps converteren,of kan het net zo goed achteraf,dus eerst van cd naar AAC 320 kbps en dan nog eens converteren naar 192 kbps?

Gr. Paul.

Bijdrager
    Lucas Raggers

Voor de beste kwaliteit moet je opnieuw je CD’s rippen naar AAC 192. Anderse krijg je compressie over compressie en dat is uit den boze. Overigens is AAC 128 ook voldoende hoor.

Bijdrager
    KarelWillem

Elke compressie is compressie als je begrijpt wat ik bedoel…

En compressie draait om het weglaten van gegevens, hoe goed het ook wordt gedaan.

AAC 128 is echt niet aan te raden als je deze muziek gaat gebruiken als je dagelijkse muziekcollectie.

Ik heb zelf gekozen voor AAC 224. Redelijk hoog, maar niet tè.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.