9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Murris

Nummering inhoudsopgave pages

Hallo allen,

Druk bezig met de laatste loodjes van mijn scriptie. Echter heb ik Pages onbewust een update gegeven naar 5.0.1.

Alles is perfect nu, het enige wat ontbreekt zijn de hoofdstuk nummers in de inhoudsopgave.

Ik werk met stijlen, en wil koptekst 1 en koptekst 2 (dus 1 en 1.1) in de inhoudsopgave voor het betreffende hoofdstuk hebben.
    Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Ik heb alles geprobeerd, maar nergens staat hoe het moet! Ook kan ik het niet handmatig toevoegen.

Wie o wie helpt mij uit de brand?!

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Donnie Darko

Aanvinken wat je wil in je inhoudsopgave.

Bijdrager
    eugy

Waarom maak je je scriptie in Pages, dat is toch helemaal niet mooi en uniek? Als ik jou was zou ik indesign gebruiken.

Bijdrager
    pinkie

@eugy, als jij Murris was zou je Pages gebruiken. Als Murris jou was zou hij/zij Indesign gebruiken. Maar dat is bezijden het punt. Pages 5.01 gaat beroerd om met inhoudsopgave. Het beste wat je kunt doen is het document converteren naar Pages ’09 en het nooit meer openen met Pages 5.01.

Bijdrager
    eugy

Je hebt gelijk. Ik wilde eigelijk alleen zeggen dat Pages wat mij betreft ongeschikt is om een écht geweldig vormgegeven scriptie af te leveren. Succes in ieder geval!

Bijdrager
    Murris

Thanks voor de reacties.
    Indesign ken ik niet, is dat het zelfde idee? Ik zal eens gaan kijken (maar niet voor dit scriptie!)

Donnie Darko, zo ver was ik ook al. Alleen als ik de desbetreffende kopteksten aan vink, krijg ik alleen de tekst van het hoofdstuk, en niet de nummering die ervoor staat (en ook in die koptekst staat!)

Ik zal eens kijken hoe ik het het kan converteren. In ieder geval bedankt!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Murris op 31 januari 2014

Indesign ken ik niet, is dat het zelfde idee?

InDesign is een professioneel opmaakprogramma; ik vermoed dat voor wat jij nodig hebt, dat net zoiets is als een volledige autogarage kopen wanneer je aan een doppenset, wat schroevendraaiers en een poetsdoek ook genoeg zou hebben.

Bijdrager
    Murris

Ah thanks, gebruik ik wel als ik echt iets vets wil maken.

Echter heb ik het geëxporteerd naar Pages 09, maar dan wordt hij alsnog geopend in Pages 5.0.1?! Kun je ook in de oude pages werken, of hoe?

Thanks!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Murris op 01 februari 2014

gebruik ik wel als ik echt iets vets wil maken.

En ermee om hebt leren gaan:)

Murris op 01 februari 2014

Echter heb ik het geëxporteerd naar Pages 09, maar dan wordt hij alsnog geopend in Pages 5.0.1?! Kun je ook in de oude pages werken, of hoe?

Sleep het document eens op het icoon van Pages ’09, wellicht dat dat helpt. Zo ja, dan klik je in de Finder op het bestand en druk je ⌘i in op het toetsenbord; daarna kun je onder „Open met:” kiezen dat je het document met die versie van Pages wilt openen (klik niet gelijk op „Wijzig alles” want dan geldt dit voor álle Pages-documenten!).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.