8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Yeti

Nummerbehoud bij Vodafone

Ik heb op dit moment een abonnement bij Vodafone op naam van m’n moeder, omdat ik ten tijde van aankoop van het abonnement nog niet oud genoeg was om een abonnement op m’n naam te hebben staan. Binnenkort neem ik een abonnement op eigen naam, ook van Vodafone, maar dan via een aanbieding van Slim.nl, een internetwinkel voor scholieren. Nou vroeg ik me af of ik het nummer dat ik bij het huidige abonnement heb kan houden bij het nieuwe abonnement. Op de website van Vodafone staat alleen iets over nummerbehoud van prepaid(Vodafone) naar abonnement(Vodafone) en andersom. Heeft iemand hier ervaring mee/kennis van?

Bijdrager
    Sanjeev

Bel Vodafone eens.

Bijdrager
    Napsju

Eerst omzetten naar een anonieme prepaid is goedkoper dan een contractoverdracht. Succes.

Bijdrager
    Gastje01

Je kunt, tegen vergoeding, je nummer en contract over laten zetten van ouder–> kind. Voor meer informatie zul je even moeten bellen (1200 uit mijn hoofd). Wanneer het huidige abonnement op je naam staat kun je gaan verlengen via bijvoorbeeld slim.

@Napsju: wanneer het van ouder naar kind wordt overgezet is het volgens mij goedkoper.

Bijdrager
    Yost

Nummerbehoud is altijd gratis, ook als je van mobiele provider wisselt. Je nieuwe provider zal dit voor je regelen, en dat kan dus ook bij/via Slim.nl. Maar dan moet het telefoonnummer wel op jouw naam staan.

Hoe het gaat met een telefoonnummer van ouder naar kind overzetten weet ik niet.

Bijdrager
    kawouter

Bij kpn deden wij dat altijd eenmalig gratis. Mits je kan aantonen dat je tijdens het afsluiten nog geen 18 was.

Bijdrager
    Anszje

Ik werk bij Vodafone en dit is de beste procedure:
    – Omdat je inmiddels 18 bent en het contract op je moeders naam staat mag je het gratis overzetten naar je eigen naam. Echter hierna mag je 6 maanden niks aan je abo wijzigen. Opzeggen mag wel maar verlengen niet.
    – Hierna kun je gewoon voor nummerbehoud kiezen. Indien je contractsvrij bent bij Vodafone natuurlijk.

Tot zover als je overstapt naar een andere provider. Maar je blijft bij Vodafone. Dat betekent dat het hier niet om nummerbehoud gaat maar om een contractverlenging. Hierbij houdt je automatisch je nummer.
    Wat je dus doet is eerst je contract verlengen via slim.nl en daarna je gegevens pas wijzigen.
    Zie mijn eerste punt.

Als er iets niet duidelijk is geef je maar een gil;)

Bijdrager
    Yeti

Alles is volledig duidelijk, dank jullie wel!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.