5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    AadB

nummer uit een album verplaatsen naar een ander album

Sinds kort heb ik een Imac en ben bezig mijn collectie cd s in iTunes op te nemen. Dat gaat tot nu toe goed, maar ik heb soms een probleempje: iTunes herkent soms een nummer van een cd als een nieuw album en maakt dan een tweede album aan met alleen dat nummer. Anders gezegd: fysiek heb ik 1 cd (met bijv. nummers A, B, C en D) maar ITunes maakt er twee albums van, eentje met nummer A, C en D en eentje met alleen nummer B. Waarom dat gebeurt weet ik niet.
    Vraag: hoe verplaats ik een nummer uit een album naar een ander album. Ik wil dus de nummers in 1 album samenvoegen en het lege album deleten. Ik heb via zoekfuncties op dit forum en via google gezocht naar het antwoord maar tot nu toe zonder resultaat. Wie kan me helpen?

Bijdrager
    GJB

Als je de betreffende nummers selecteert en :apple: + i doet, kan je de info aanpassen. Geef ze allemaal dezelfde albumtitel en ze staan in hetzelfde album.

Bijdrager
    kaassouffle

Soms gooit iTunes bij mij ook 1 nummer in ‘apart album’.. terwijl info zelfde is (lijkt?).
    Dan selecteer ik alle files (doe appeltej-i), zet albumnaam op ‘oudenaam1’ (1 toevoegen aan naam) dan staan ze bij elkaar.. en dan haal ik de 1 weer weg. Klinkt raar, maar werkt wel.

Bijdrager
    AadB

bedankt voor de antwoorden, maar ondanks jullie aanwijzingen werkt dit niet bij mijn mac

Bijdrager
    Pieterr

iTunes is nogal kritisch wat betreft het bij elkaar plaatsen van tracks in één album. Als je bij een track een van de opties (zoals bv “deel van verzameling”) aan hebt staan, en bij de rest niet, dan zal die track apart worden gezet. Kijk dus goed naar alle track opties die zijn ingesteld (en niet alleen naar de albumnaam).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.