7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    justhan

Numeriek deel toetsenbord weigert dienst [opgelost]

Er staat hier een iMac 27-inch, late 2012 met OS X 10.9.2. Zoals de titel al zegt, werkt het numerieke deel van het (bekabelde) usb-toetsenbord niet. Nu heb ik al het een en ander gezocht & onderzocht. In het andere account werkt het numerieke deel wel, dus (volgens de support-pagina’s van Apple), gaat het om een softwareprobleem, maar deze pagina geeft niet de oplossing om het softwareprobleem op te lossen.
    Nu is het niet een heel groot probleem voor mij, maar het is in sommige situaties toch wel makkelijk wanneer het numerieke deel werkt. Is er iemand die hier een oplossing voor weet?

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

En als je toetsenbord in andere usb poort hang ?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Zijn het alleen de cijfers die niet werken? (Dus de ENTER toets b.v. wel?)

Ga dan naar systeemvoorkeuren en kies “universele toegang” en dan “muis”.
    Zet de muistoetsen uit als die aan stonden.

Bijdrager
    justhan

De oplossing van hendrik ijzerbroot was de juiste, dus bedankt!:) MEEUW uiteraard ook voor het meedenken.
    Geen idee hoe het vinkje er ooit is gekomen, maar daar ga ik het hoofd maar niet over breken.
    Overigens, in 10.9.2 is de juiste route: systeemvoorkeuren, toegankelijkheid en dan in de linkerkolom kiezen voor muis en trackpad; dit voor iemand die in de toekomst tegen hetzelfde aanloopt.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

top, weer een probleem opgelost.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik had ongeveer een maand geleden het zelfde. (Maar dan 10.6.8) en ook ik weet niet hoe dat zo gekomen is want het gebeurde van de één op de andere minuut terwijl ik niet in systeemvoorkeuren zat. Maar ik merkte op een gegeven moment dat als ik dus één van de cijfers intypte dat mijn cursor een beetje bewoog. Deze vorm van ‘toegankelijkheid’ is bedoeld voor mensen die de muis anders niet op een exacte plek kunnen krijgen.

Bijdrager
    xylan

ooK bij 13.10.6, via “Toegankelijkheid” naar “muis en trackpad” alles UIT ZETTEN; en probleem is opgelost.

Thanks aan allen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.