3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    5150

[Opgelost] Numbers vraag, indien cel €0,00 niet laten zien

Ik maak mijn facturen in Numbers en daar heb ik een sjabloon voor gemaakt.

Nu heb ik 10 rijen en 4 kolommen gereserveerd voor werkzaamheden, aantallen, tarieven en totalen. Kolom A is de omschrijving van de werkzaamheden, kolom B het aantal uren, kolom C het uurtarief en kolom D het totaal bedrag ex BTW voor de geleverde dienst. Als ik nu een factuur maak met slechts 1 rij dan heb ik in kolom D één bedrag staan en daaronder 9 x € 0,00. Die € 0,00 zou ik het liefst niet zichtbaar houden of slechts beperken tot een “ – “ totdat de rij wel gebruikt wordt en er een uitkomst als waarde in de cel zou moeten verschijnen.

Hoe zou ik dat kunnen instellen, nu delete ik de € 0,00 cellen maar dan delete ik ook de functie van de cellen.

Bij voorbaat dank…..

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    Buzz

Dat kan je doen met Conditional Highlighting (ik denk te vertalen met “voorwaardelijke markering” in het Nederlands), dat je kan vinden via een knop onderaan de opmaakopties voor een cel. Je selecteert dan de hele rij/kolom met cellen, drukt op die knop, en voegt een regel toe die in werking treed als de waarde 0 is, en die dan de tekstkleur transparant (of dezelfde kleur als de achtergrondkleur) maakt.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door Buzz.
    Bijdrager
    5150

Het is gelukt…, bedankt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.