7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    radje0880

Numbers valt tegen

Ja sorry kan er niets aan doen. Ik gebruik voornamelijk OpenOffice voor mijn spreadsheet zaken. Sommige kleine dingen schrijf ik in normale ascii-tekstfiles, en de belangrijke dingen (Curriculum Vitae en mijn eigen documentatie) schrijf ik allemaal in LaTeX.
    Apple biedt de mogelijkheid het iWork pakket voor een maand ofzo uit te proberen. Dus ik heb het gedownload en ben aan het proberen.

. Keynote is fantastisch. No doubt.
    . Pages vind ik beperkt in import en export functionaliteit. En verder is het behoorlijk zoeken naar de functies.
    . Numbers vind ik behoorlijk tegenvallen. De styles smoelen goed, maar macro’s worden totaal niet ondersteund. Bij het betere inklopwerk vind ik het ook niet voldoen. Een cel editen (F2 met Excel) kan alleen maar met de muis!! (Zo staat het zelfs in de help). Verder probeerde ik een 2koloms csv bestand te importeren met 42000 rows. Excel kan 64000 aan, maar Numbers klapte op ‘too large to load’.

Pages heb ik nog niet fanatiek gebruikt. Lijkt wel verzorgd. De eerste importeerpogingen vielen echter tegen.

Dus om voor in principe alleen keynote, wat ik niet veel zal gebruiken, over te stappen doe ik toch maar niet. OpenOffice lijkt spartaans maar it gets the job done.

Wat vinden anderen?

Bijdrager
    SCCB

Tot nu toe heb je helemaal gelijk.
    Keynote is geweldig!
    Wie eenmaal is gewend aan NeoOffice – OpenOffice of zelfs M$-Office zal moeilijk kunne wennen aan iWork.
    Het smoelt goed, maar het is nog niet … af.

Bijdrager
    B-mac-fan

Ik vind persoonlijk dat Numbers heel fijn werkt. Veel fijner als Excel vind ik zelf! Ook Pages vind ik een stuk makkelijker dan Word en het importeren werkt ook vlekkeloos bij mij!

Ik ben er wel tevreden over dus!:)

Ps. Ik heb OpenOffice nooit gebruikt dus de verschillen daarin weet ik niet.

Inactief
    Anoniem

Ik vind dat de TS helemaal gelijkt heeft! Ik werkt al vanaf april met mijn iMac. Toch moet ik nog steeds zoeken naar functies in Pages. Ook al gebruik ik het elke dag, het went niet.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ik pleit voor een gratis iWork voor Windows en Mac of een iWork browserversie.

Nadeel is wel dat Apple een hoop geld misloopt. Mensen zullen wel eerder een Mac nemen omdat de compatibiliteit tussen Windows en Mac beter is.

Bijdrager
    WaZoo
    ”Cosmopolitan.”

Nadeel is wel dat Apple een hoop geld misloopt. Mensen zullen wel eerder een Mac nemen omdat de compatibiliteit tussen Windows en Mac beter is.

Goh joh, echt?:)
    Dit hoor ik al sinds 1980 hehe

Bijdrager
    dsm
    ”MacApp”

Toch moet ik nog steeds zoeken naar functies in Pages. Ook al gebruik ik het elke dag, het went niet.

Ik gebruik Pages pas sinds een week en ik vind het nu al een fijnere tekstverwerker dan Word. Je moet gewoon een beetje geduld hebben en Pages HELP gebruiken. Ik wist na 3x Pages toch al behoorlijk de weg, hetgeen niet wegneemt dat ook ik een vraag over Pages op het forum heb gezet omdat ik de toelichting van de helptekst in één geval niet begrijp.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.