6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    djleon97

Numbers uur registratie

Beste OMT’ers,

Ik ben in numbers bezig met uren registratie voor twee baantjes. Voor een daarvan heb ik een hele mooie gemaakt waarbij ik alleen de datum waarop ik heb gewerkt hoef in te vullen en hij vult voor de rest alles in. Komt omdat ik maar op een paar dagen werk en altijd dezelfde uren maak en als ik niet werk gewoon simpelweg geen geld krijg (0-urencontract:( ).

Voor mijn tweede baantje probeer ik dit ook, kan ik heel veel overnemen van mijn andere sheet natuurlijk alleen zit er een verschil:

Bij het tweede baantje krijg ik reiskostenvergoeding per keer dat ik kom. Dit is gewoon een vast bedrag.

Om mijn maandsalaris uit te rekenen heb ik nu en formule

(PRODUCT(SOM Duur:)X7)

ter verduidelijking: Duur: is een kolom waarbij de aantal uren staan die ik heb gewerkt en die tel ik bij elkaar op (eigenlijk heel logisch)
    X7 is maal mijn uurloon.

Nu moet er dus nog ergens bij dat ik voor elke keer de reiskostenvergoeding krijg.

Kan dit in n formule of moet ik gewoon een aparte kolom aanmaken waarin ik ervoor zorg dat daar de reiskostenvergoeding komt te staan en die optellen en dan weer bij het salaris optellen.

Moderator
    Mac Daddy

Het is iedere keer een vast bedrag per dag toch? Meer of minder uren werken, verandert niets aan de reiskostenvergoeding.
    Dan zou ik een actie maken dat zodra je een dag gaat invullen hij automatisch de reiskostenvergoeding erin zet en optelt bij je dagloon. Uiteindelijk kan je dat dan weer verder doorrekenen naar weken, maanden, jaren, decennia etc etc.

Bijdrager
    djleon97

Beste Mac Daddy,

Klopt. ik krijg voor elke dag een vast bedrag, ongeacht het gewerkte uren.

Ik snap wat je wilt doen, alleen het probleem is: ik maak nergens een berekening voor mijn dagloon. Ik tel namelijk gelijk al mijn gewerkte uren van de hele maand bij elkaar op.

Wat ik ook een beetje opmaak is:

aannemende ik heb 8,5 uur gewerkt in cel E2:

(SOM “Duur:”(PRODUCT “E2” X7)+10)

Of maak ik er nu iets heel raars van?

Moderator
    Poezenbeest

Wat je kan doen is het aantal gewerkte dagen proberen te bepalen. Er is vast wel een functie die het aantal gevulde cellen in een kolom telt (AANTAL.ALS inhoud cel >0). Doe de uitkomst maal je reiskostenvergoeding en je bent er.

Ik zou dit trouwens als een aparte uitkomst in je tabel bewaren, in verband met de aangifte inkomstenbelasting of persoonsbelasting. De Belastingdienst en de FOD Financiën zien dit namelijk niet als belastbare inkomsten.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Poezenbeest op 18 november 2016

Er is vast wel een functie die het aantal gevulde cellen in een kolom telt (AANTAL.ALS inhoud cel >0)

Inderdaad:

AANTAL.ALS(kolomnaam; ">0")

Bijdrager
    djleon97

Bedankt allemaal voor de reacties,

Ik heb het nu zo gedaan dat er een aparte kolom is die automatisch de waarde €10 invult als er een datum is ingevuld en dat telt ie dan automatisch bij mijn maandsalaris op.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.