4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    spywurm

Numbers – optelsom met datum

Goedemiddag,

Ik zoek een formule waarmee ik zoals in onderstaand voorbeeld de som van de getallen kan maken aan de hand van 2 datums die ik invul. Zoals bv. alle getallen van 1 januari tot en met 1 oktober 2016. Kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    tarun

Is dat niet gewoon de ene cel minus de andere? (Kies als format heel getal.)

Bijdrager
    essiw

ik denk dat je bedoelt dat je een cel wilt hebben die automatisch de optelsom aanpast afhankelijk van de datum die je intypt? Volgensmij kan dat niet. Als je gewoon een optelsom van alle data bedoelt dan vul je gewoon som() in waarbij je tussen de haakjes alle cellen selecteert die je wilt optellen.

Bijdrager
    Rethep

Lijkt me vreemd dat dit niet zou kunnen.
    Even theoretisch want ik ken het programma niet goed genoeg. Je wil eigenlijk een selectie maken van de cellen die grenzen aan de cellen (tabel 1) die zich bevinden tussen de ingevoerde data (tabel 2). Daarna wil je de som van de inhoud van die geselecteerde cellen. Misschien moet je het in 2 stappen doen, met eventueel een tussenstap (cel ?) waar een deelformule in komt te staan.

Misschien dat je dit op het goeie idee brengt. Succes!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.