9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    jconen

numbers op 2 macs

Ik kan de Numbers documenten van mijn MacBook Pro van 1 maand oud (met Mac OS High Sierra) niet meer openen op mijn oudere iMac met El Capitan.

Ik kan numbers niet updaten, in de Appstore blijft het wielletje tollen..

Wat te doen?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Apple wil meestal niet terug, alleen vooruit.

Zonodig kan je via een omweg met behulp van Excel je data nog benaderen.

Bijdrager
    fixar

Dat is inderdaad een doorn in het oog….de belachelijke non-backwards compatibiliteit van de Apple apps. Waar we vroeger (lees: 15 jaar geleden) smalend keken hoe Microsoft zijn boeltje niet goed voor elkaar had is het nu Apple die deze bal doelbewust laat vallen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@fixar,

Er is dus wel een oplossing voor…

Wat Microsoft hier nu mee te maken heeft is een raadsel, heeft de TS weinig aan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>jconen op 4 oktober 2018 om 15:08</p>
    Ik kan numbers niet updaten, in de Appstore blijft het wielletje tollen..

En wat als je lange tijd wacht? Bij mij duurt het meestal een hele poos voordat updates ook echt gedownload worden nadat ik op de knop gedrukt heb om ze te installeren, maar door de computer gewoon aan te laten staan (en niet in automatische sluimerstand te laten vallen) lukt het over het algemeen op den duur toch.

Bijdrager
    lord anubis

Je documenten van je backup terug zetten.

kreeg je geen melding dat er een conversie plaats vond?

ik zelf heb 1 project folder met tig sub folder en als er een update komt maak ik altijd een apple-D kopie of een archive van elke subfolder. Dit buiten de backups.

Is snel en dan weer makkelijker terug te zetten.

Kan je exporteren als excel en weer importeren met de oude versie?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>lord anubis op 4 oktober 2018 om 19:55</p>
    Kan je exporteren als excel en weer importeren met de oude versie?

Zou het dan niet handiger zijn om te kiezen voor Exporteer → Numbers ’09? Naar Excel ben je over het algemeen alle formules kwijt (is mijn ervaring).

Bijdrager
    McMeller

Ben je misschien geholpen met Numbers op iCloud.com?

Bijdrager
    Q-collective

De reacties van zowel Jakko als McMeller werken inderdaad allebei. Een alternatief is het kopiëren van de app van je oude Mac naar de nieuwe en deze niet meer updaten. Dit heeft natuurlijk nadelen in de zin dat je met de tijd steeds verder achter zal lopen met potentieel onveilige software.

JoopJoopJoop’s suggestie om Excel te gebruiken werkt ook, maar in dat geval is LibreOffice (opvolger van OpenOffice.org) wellicht een betere optie. Net zoals iWorks is LibreOffice gratis en ook open source. Er zit geen commercieel belang achter en je kunt de laatste versie prima op El Capitan gebruiken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.