11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Wondermac

Numbers, nieuwe versie nodig maar die heb ik al

Ha,

Ik krijg de volgende melding bij het proberen te openen van een numbers file

Terwijl ik al wel de nieuwste versie van Numbers (en Mavericks e.d.) heb… Enig idee hoe dit op te lossen?

Dank!

Bijdrager
    KarelWillem

Het lijkt er op dat het document zich tracht te openen met de oude versie, die ook nog op je harddisk staat.

Klik op je bestand > cmd-i > Open met > kies hier de nieuwe versie > Wijzig alles.

En klaar; voortaan opent alles zich met de nieuwe versie.

Bijdrager
    Wondermac

@KarelWillem Was het maar zo simpel;-) Dat is namelijk al het geval. Daarom is het ook zo raar. Ben inmiddels op het Apple forum zelf ook al dezelfde meldingen tegen gekomen. Zonder een oplossing helaas.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Weet je zeker dat de geopende Numbers ook inderdaad die laatste versie is aangezien de oude op de hd blijft staan. In dat geval open je misschien per ongeluk niet je laatste versie maar de oude via het dock of een alias.
    In dit draadje bleek dit kennelijk het geval te zijn.

Bijdrager
    Wondermac

@hendrik thanks maar helaas, ik heb de juiste variant al in de dock staan.

Bijdrager
    Wondermac

Het rare is namelijk dat het tot voor vandaag goed ging maar daarna niet meer…

Bijdrager
    KarelWillem

Dat de nieuwe in de dock staat, wil nog niet zeggen dat je documenten met de nieuwe openen natuurlijk.;)

Je document op Numbers in je dock slepen al eens geprobeerd?

Bijdrager
    Wondermac

Als ik het document naar de juiste numbers app sleep in ‘programma’s’ dan toch zeker wel?? Geeft dezelfde reactie.

Bijdrager
    Wondermac

Bovenstaande als aanvulling op het inderdaad al naar de dock gesleept hebben van het document / de file.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het rare is namelijk dat het tot voor vandaag goed ging maar daarna niet meer…

Hoe open je het document? Vanuit Numbers zelf of door er dubbel op te kikken? Misschien maakt dat wat uit.

En kijk eens of je bij andere documenten (dus jpeg, rtf, mp4 etc.) iets soortgelijks krijgt. Het is (aangezien het eerst goed ging) mogelijk dat de launch services database corrupt is. In deze database staat namelijk welk programma er gelinkt is met welk document. Hier kun je lezen, hoe je die moet resetten. Let op dat de hier genoemde terminal commando’s mogelijk niet juist zijn voor Maverick! (Die kon ik namelijk niet zo gauw vinden of het moet dit zijn)

Bijdrager
    megachrisje

Ik heb versie 3.5.2 van numbers (de laatste volgens mij) en toch krijg ik bepaalde bestanden niet open en krijg ik melding dat ik nieuwere versie nodig heb.
    Ik ben zeker dat ik de 3.5.2 gebruik (nieuwe versie in dock gezet), icoontje gesleept of open met … gekozen
    Ook via info gekeken welk programma hij standaard moet nemen

iemand een oplossing?

Chris

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.