7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Numbers: Kolom geheel optellen inclusief wijzigingen

Ik wil in een cel een getal minus een cel-waarde doen. Met een mooi formuletje lukt dat, maar ik wil er een €-teken voor hebben want het gaat tenslotte over euro’s. Hoe doe ik dit?

Edit: Nog een vraagje;

Ik wil een kolom volledig opgeteld hebben (dus niet van B1 t/m B8 maar als B9 erbij komt dat die automatisch erbij opgeteld wordt). Hoe doe ik dit?

Bijdrager
    Brainiac

Simpelweg als bij Excel. Eigenschap van de velden allemaal op valuta zetten, en dan gewoon de som van nemen.

Bijdrager
    The JM

Ah kijk, makkelijk. Hoe kan ik nu dan de formule in de laatste cel van een kolom zo opstellen dat hij automatisch nieuwe rijen in die kolom meeneemt in de formule?

Bijdrager
    OMT-fan

ja, daar ben ik ook naar op zoek!

Bijdrager
    Lutjemac

Gewoon in de cel klikken waarin het totaal komt te staan, dan boven in de balk op functie klikken en som kiezen en ziedaar het wonder geschied. Als je nu in een van de cellen boven het totaal een getal tikt dan wordt dit automatisch opgeteld.

mvg LutjeMac

Bijdrager
    The JM

Maar dan neemt-ie nog als formule bijvoorbeeld =SOM(B1:B8 ). Dus zodra er een B9 komt, wordt deze niet meegenomen in de formule.

Bijdrager
    The JM

Ah hebbes. Heel makkelijk eigenlijk. Als je in ‘Tabel 2’ De kolom ‘Kolom 1’ van ‘Tabel 1’ opgeteld wilt hebben doe je het als volgt:

=SOM(Tabel 1 :: Kolom 1)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.