4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    OSXHIHI

Numbers: Hoe highlight ik elke tweede week, of elk weekend?

Hi,

Ik wil graag inzien in mijn numbers bestand de structuur van de weken door een patroon te laten zien dat de 7 dagen visueel benadrukt op de een of andere manier. Dit zou dus kunnen door elke tweede week te highlighten of elk weekend.

Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Bedankt! 🙂

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Weekend is makkelijk:

En dan kun je eenvoudig de zater- en zondagen een kleurtje geven door de hele kolom te selecteren en dan op het tabblad Cel te klikken op de knop „Voorwaardelijke markering”:

Bijdrager
    OSXHIHI

Kan je dat ook op de eenofandere manier op de datum alleen krijgen? Of die formatting transporteren op de datum en die dagnaam hiden ofzo?

Dankjewel. 🙂

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt hele kolommen verbergen (klik er met rechts op, dan zie je het wel staan in het menu) maar voorwaardelijke opmaak geldt helaas alleen voor de cel zelf. Dat wil zeggen: je kunt niet voor cel A1 opgeven: „Als in cel B1 zaterdag staat, dan moet je oranje zijn”.

Wat je wel kunt doen is: zet in kolom B de datum, in kolom C de dag, en verberg die allebei. Zet dan in kolom A de formule =C & " " & B en geef als voorwaardelijke opmaak aan kolom A mee dat hij een kleurtje moet krijgen als hij begint met zaterdag of zondag.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.