6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Floris De Munck

Numbers en vaste formules

Hallo,

Voor mijn thesis/einwerk/eindverhandeling (of hoe het ook waar mag heten) zou ik numbers willen gebruiken.
    Ik moet echter percentages van absolute getallen met elkaar vergelijken en ik vind geen oplossing om dit kolom per kolom te doen. vakje per vakje lukt me dit wel.

Dus om het duidelijker te zeggen. Ik wil van enkele kolommen dat zij een vaste formule hebben. In mijn geval is dit 100 – (kolom 3 / kolom 1 X 100) voor kolom 4, 100 – (kolom 5 / kolom 1 X 100) voor kolom 6, enz…

Iemand een idee hoe dit moet? Ik vind niet direct een antwoord op dit forum.

Bijdrager
    Yaris

Je moet een $-teken zetten voor de delen in je formule die absoluut moeten blijven.

Maar opgelet: er is een bug, zie Numbers en $-teken.

Bijdrager
    Turbanus

Probleem met NUmbers is dat het geheel afwijkt van het gebruikelijk. Ik hoop dat ze bij Apple beseffen dat ze heel snel de :apple: +D en de :apple: +R functies weer in ere herstellen. Het is verrekte vervelend dat die er nu niet inzitten……

Bijdrager
    Floris De Munck

Ik heb het gevonden.
    Ik voeg eenmaal de formule in en dan trek ik de kader over de kolom (er zit zo een tekentje aan de rechteronderhoek van het kadertje)

Bijdrager
    Turbanus

Dat had ik inmiddels ook gevonden. Je kunt aan alles merken dat dit voor kleine spreadsheets bedoeld is. Moet trouwens ook eens uitzoeken hoe de koppelingen werken. Dat is wel handig natuurlijk.

Bijdrager
    Vindplaats

Door op CMD K te klikken komt er een $ teken in de formule te staan. Door nogmaals te klikken komt het $ teken voor zowel de kolom als rij

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.