One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » [Opgelost] Numbers deelteken

[Opgelost] Numbers deelteken

Profielfoto van RW

RW op 06 december 2017 #

Hallo

Ik wil in Numbers gewoon twee getallen delen bijvoorbeeld 10:2. (bijvoorbeeld de formule fx B2:C2)
Dit lukt gewoon niet!! Tik ik op bijvoorbeeld op het / -teken op mijn numeriek toestenbord dan verschijnt het + -teken dus zo: B2+C2.
Tik ik op het : -teken (op mijn azerty toestenbord)  dan verschijnt een rode driehoek als “uitkomst.

Hoe los ik dat op???

Bedankt voor hulp!!! Toestenbord is ingesteld als Frans numeriek.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door Profielfoto van Pete.Z Pete.Z. Reden: Verplaatst uit OMT forum
  • Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: Topic opgelost
Profielfoto van EagerB0bNerd

EagerB0bNerd op 06 december 2017 #

ik ik op bijvoorbeeld op het / -teken op mijn numeriek toestenbord

gewoon slash (onder het vraagteken)?

Profielfoto van RW

RW op 07 december 2017 #

Onder het vraagteken staat bij mij het , teken (azerty toetsenbord)

Profielfoto van JoopJoopJoop

JoopJoopJoop op 07 december 2017 #

@rw,

Er zijn hopelijk Belgische Numbers gebruikers hier actief op dit Forum?

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 07 december 2017 #

RW op 06 december 2017

Ik wil in Numbers gewoon twee getallen delen bijvoorbeeld 10:2. (bijvoorbeeld de formule fx B2:C2)
Dit lukt gewoon niet!! Tik ik op bijvoorbeeld op het / -teken op mijn numeriek toestenbord dan verschijnt het + -teken dus zo: B2+C2.

Kijk eens wat beter. Ik vermoed dat het geen +-teken is maar een ÷-teken. Dit, dus:

RW op 06 december 2017

Tik ik op het : -teken (op mijn azerty toestenbord)  dan verschijnt een rode driehoek als “uitkomst.

Ja, want een dubbele punt wordt niet herkend als deelteken in grote delen van de wereld.

Profielfoto van RW

RW op 07 december 2017 #

@Jakko Westerbeke, hoe kon ik zo stom zijn….. Inderdaad het is een deelteken. Ik dacht dat het een plus teken was.
Bedankt voor uw opmerking!!

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 07 december 2017 #

Oudere versies van Numbers gaven wel een schuine streep / weer als deelteken, maar die van de laatste jaren gebruiken in plaats daarvan ÷, ook als je op de /-toets drukt op je toetsenbord. (Je kunt dat teken trouwens ook met de hand typen, als je het wilt gebruiken in bijvoorbeeld teksten die je typt: ⌥/ op QWERTY of ⌥: op AZERTY.)

Profielfoto van RW

RW op 07 december 2017 #

Fantastische hulp, bedankt hiervoor!

Over dit topic

Gestart op 06 december 2017 door RW

Laatste reactie door RW

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?