17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    hamersvelt

Numbers blijft 'Bijwerken'

Ik ben van telefoon gewisseld (iPhone 4S – 5S). Op mijn oude telefoon hield ik spreadsheets van Numbers bij die werden gesynchroniseerd met iCloud. Na de omwisseling werkte het niet meer. Als ik Numbers open, dan blijft hij op ‘Bijwerken’ staan en kan ik geen spreadsheets openen.
    Ik heb Numbers al een keer verwijderd en ook uit en ingelogd met iCloud. Niets werkte. Iemand enig idee?

Bijdrager
    Marike

Geldt bij mij ook voor Pages.
    Er schijnt een storing te zijn op de server van Apple, maar op de status foet het alsof er niets aan de hand is.
    Bij mij begon het al op 9 maart jl. en het wordt met de dag erger.

Bijdrager
    Horloge

Ik dacht dat aan mij lag ; zie mijn vandaag geopende topic
    Ik kan de spreadsheets niet bewerken op mijn laptop
    Ook synchroniseren met ipad en iphone werkt niet

Bijdrager
    Marike

Bij mij staat in mijn agenda inmiddels alles dubbel ….
    Het is werkelijk een schandaal!

Inactief
    Anoniem

Ik word ook niet goed van dat “Bijwerken” bij het gebruik van iCloud-apps. Alsof het hele synchronisatieproces op een hele trage server wordt gedaan. En nee, ik vind het niet normaal dat ik eerst iCloud even moet disabelen en weer aan moet zetten om het weer te laten werken. Dit gedoe met dat “Bijwerken” is al gaande sinds het werken in de iCloud mogelijk werd.

Bijdrager
    Marike

Het is een regelrecht schandaal! Het begon bij mij al op 9 maart jl. en bij Apple hebben ze helemaal niks gemerkt tot gistermiddag? Ik kan bij niet een van mijn documenten komen. Er zijn er 29 aan het bijwerken en een aantal is compleet onvindbaar …. Inmiddels is in mijn agenda alles dubbel.

Inactief
    Anoniem

Ik snap niet dat jullie hierover verwonderd zijn. Iedereen met een beetje kennis van de recente geschiedenis weet dat Apple niet goed is in online services, tegenwoordig bekend als cloud computing. Eerst was er iDisk, en kort erna .Mac, toen MobileMe en nu iCloud… en geen enkel van die fucking gedrochten heeft ooit goed gewerkt. Daarom veranderen ze om de zoveel jaar ook van naam, zodat niemand meer weet hoe slecht de vorige versie was. Dit is gewoon een gebied waar andere bedrijven (Microsoft, Google, Dropbox, Box, enz…) tweeënveertig keer beter zijn.

Bijdrager
    Marike

Hier heb ik echt wat aan ….

Inactief
    Anoniem

De boodschap lijkt me duidelijk: gebruik die zooi niet zolang het niet fatsoenlijk werkt. Apple is met deze onzin in het jaar 2000 begonnen, we zijn inmiddels 15 jaar verder en het is nog steeds één groot drama.

Oplossing: gewoon wachten tot het weer werkt, en dan werkt het enige tijd erna gegarandeerd weer niet.

Bijdrager
    Marike

Dat bedoelde ik: hier zat ik echt op te wachten ….

Inactief
    Anoniem

Ik heb al lange tijd de Google cloud schaduwdraaien naast iCloud. Al hoewel synchronisatie van Mail, Contacten en Agenda’s prima verloopt via iCloud, heb ik toch besloten geheel over te stappen naar de Google cloud. OK, daar zijn ook mindere punten, maar die neem ik even voor lief. Tot nu toe is Google in elk geval altijd in staat gebleken mij bij mijn bestanden te laten komen op het moment dat ik ze echt nodig heb en ze op een makkelijke manier te delen. Dit in tegenstelling tot iCloud. Maar goed, voor Google is het ook hun corebusiness.

Bijdrager
    hamersvelt

Heb even met Apple gebeld vandaag en zij bevestigen inderdaad dat er een storing is op de servers. Ik zeg, waarom staat dat dan niet op de status website van Apple? Maar daar had hij geen duidelijk antwoord op, denk dat de aanduidingen standaard op groen staan, lekker systeem…

Bijdrager
    Marike

We moeten gewoon maar wachten totdat ze in Cupertino het licht zien ….

Bijdrager
    Col

Zie mijn topic van enkele dagen geleden. Heb hier ook al geruime tijd last van.
    Ondanks dat Zakske nogal afsteekt op de clouddiensten van Apple heb ik hier toch veel positieve ervaringen mee. Tot voor kort werkte alles perfect en maakte ik er dankbaar gebruik van, in die mate zelfs dat het nu onmisbaar is voor mij. (ik zit dus in zak en as momenteel)
    Hopen op een snelle herstelling dan maar.

Inactief
    Anoniem
    Col op 24 maart 2015

Ondanks dat Zakske nogal afsteekt op de clouddiensten van Apple heb ik hier toch veel positieve ervaringen mee.

Het is niet mijn bedoeling om dingen van Apple ongefundeerd de grond in te boren, maar als het slecht is zeg ik het gewoon. Ik gebruik hun online sevices al vanaf het begin, maar het werkt simpelweg niet zoals het hoort. Ze hadden Dropbox als voorbeeld; dat is eenvoudig, werkt altijd én is supersnel. Dan begrijp ik dus niet hoe iCloud met zoveel problemen kan kampen, dit is immers al de vierde versie (iDisk, .Mac, MobileMe en iCloud). Ik ben trouwens niet de enige met kritiek, hieronder de reactie van Steve Jobs op MobileMe.

Can anyone tell me what MobileMe is supposed to do?” Having received a satisfactory answer, he continues, “So why the f*** doesn’t it do that?”

Bijdrager
    hamersvelt

Het werkt inmiddels weer…

Bijdrager
    poing

OneDrive werkt top.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.