5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MrAcid

[Numbers] Bepaalde rijen uit een “master” tabel halen

Mijn situatie
    Ik loop af en toe mee met hardloopevenementen zoals (halve) marathons, 10km lopen en zo nog een aantal verschillende afstanden. De resultaten (tijden) hou ik bij in Numbers. Hier heb ik nu een lijst in staan met per evenement de volgende gegevens:

Datum | Evenement | Afstand | Tijd | Snelheid

Wat ik graag wil
    Ik zou graag alle evenementen in één “master” tabel willen hebben (dat heb ik nu) en dan verschillende andere tabellen maken waarbij ik data (rijen) ophaal uit de master tabel. Zie het als je Music Library in iTunes waar je Smart Playlists op los laat.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen? Ik zou bijvoorbeeld een lijstje willen hebben van de evenementen per afstand. Als ik dan een nieuw evenement toevoeg aan de master tabel dan wil ik dat automatisch ook in de andere relevante tabellen dat evenement verschijnt. Ook zou ik hiermee een PR lijstje willen bijhouden om per afstand mijn persoonlijke record in één oogopslag te kunnen zien.

Tips zijn welkom! Ik kan eventueel ook van programma wisselen (misschien is het meer wat voor een database namelijk).

Bijdrager
    MrAcid

Niemand hier een interessant idee over?

Bijdrager
    Yaris

Zie Using Numbers as a database.

Ik denk dat een echt databaseprogramma gemakkelijker is.

Bijdrager
    MrAcid

Thanks Yaris, voor je reactie. Achter dergelijke mogelijkheden was ik inmiddels ook. Helaas krijg ik het daar niet mee voor elkaar. Ik ga op zoek naar een goede database om dit in te doen, denk dat het daar toch meer een taakje voor is.

Bijdrager
    MrAcid

Inmiddels heb ik nog wat verder zitten zoeken en ik ben het volgende tegen gekomen:

http://www.numberstemplates.com/functions-reference/index/

Hiermee kan ik dus rijen en kolommen uit andere tabellen ophalen. Vervolgens denk ik dat de filter en sorteerfuncties van Numbers de trick wel gaan doen! Vanavond proberen!:)

edit: toch niet wat ik zoek.

En inmiddels ontdekt wat ik wel zoek: de “+cell-reference” functie. Damn, hoe basic kan het zijn..:(

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.