6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Marcel

Numbers

Op de imac gebruik ik het programma Numbers van Apple. Voor de update kon je boven in een aantal iconen voor gebruik plaatsen. Zo stond bij mij “kleur” bovenaan. Met deze kon ik de tekst van een bepaalde kleur voorzien. Nu na de update werk dit niet meer. Iemand een idee hoe je dit weer actief kan krijgen of is het een bug van het programma

Jacobus

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Klik met rechts op de knoppenbalk en kies uit het menu dat verschijnt: „Pas knoppenbalk aan…” Er verschijnt een venster waaruit je de gewenste symbolen (in jouw geval „Kleur”) naar de knoppenbalk kunt slepen; ook kun je er die je niet gebruikt uitslepen en/of de symbolen op een andere volgorde slepen.

Dit werkt trouwens bij elk programma met een knoppenbalk in het venster.

Bijdrager
    Marcel

Dit icoon staat in mijn knoppenbalk. Als je nu tekst van kleur wilt veranderen deed ik dat altijd met dit icoon. Nu is dat niet meer mogelijk. Er is dus iets veranderd. Ik kan nu alleen de kleur van tekst d.m.v. cel veranderen. Het is op zijn minst erg onhandig geworden. Of het is een bug

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik gebruik zelf liever Numbers ’09 dan de nieuwe, maar ik zal eens even kijken …

Aha, ik snap ’em. Inderdaad kun je de tekstkleur niet (meer) veranderen door op het symbooltje „Kleur” te klikken en dan een kleur te kiezen. De enige manier lijkt te zijn om in de rechterkolom eerst naar Tekst te gaan en daar dan bij „Lettertype” op het kleurenwieltje te klikken zodat de achtergrond ervan blauw wordt; pas daarna kun je een kleur kiezen en wordt de tekstkleur veranderd. Echt een verbetering kan ik dit niet noemen, maar gelukkig blijft die achtergrond blauw zolang je aan cellen blijft werken — je hoeft het dus niet elke keer opnieuw aan te zetten, maar alleen als je iets anders gedaan hebt dan je met de opmaak bezighouden.

Bijdrager
    Marcel

Gelukkig, blijkt het inderdaad een bug te zijn. Ik doe het nu ook maar via tekst tot dat ze het zelf ontdekken. Ik zou niet weten hoe je dat zou kunnen melden

Jacobus

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    jacobusja op 06 april 2014

Gelukkig, blijkt het inderdaad een bug te zijn.

Wat ik beschreef is geen bug, als je het mij vraagt, maar ontworpen om zo te werken.

jacobusja op 06 april 2014

Ik zou niet weten hoe je dat zou kunnen melden

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.