4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Needler

[Numbers '09] Getal uit andere tabel met max. waarde

Ik ben een iPhone 5 abonnementenvergelijker voor mezelf aan het maken in Numbers ’09. Via mijn werk krijg ik een vergoeding op de abonnementskosten van maximaal 50 euro.

Dus als mijn abonnement 60 euro kost, krijg ik 50 euro. Maar als mijn abonnement 15 euro kost, krijg ik 15 euro. Wat is hier de juiste formule voor?

Tabellen:

Bijdrager
    stavos

Als kosten per maand > 50 euro; dan 50 euro vergoeding; anders kosten = vergoeding.

<br />
    =IF(kosten>50;50;kosten)<br />

(alleen zelf natuurlijk de juiste celverwijzingen toepassen:wink: )

Bijdrager
    Marius1976

Héél offtopic natuurlijk, maar ik meld het toch maar even… staar je vooral niet blind alleen op de kosten. T-Mobile bijvoorbeeld is voor álle geld te duur… je krijgt er namelijk een netwerk bij waar je werkelijk niets mee kunt. Dus die kun je beter direct uit je lijstje schrappen.

Bijdrager
    Needler

Awesomesauce! Thanks!

=ALS(‘Abonnement (300 min/sms, 1500+ MB)’ :: Kosten per maand Hi>50;50;’Abonnement (300 min/sms, 1500+ MB)’ :: Kosten per maand Hi)

Marius1976 op 21 september 2012

Héél offtopic natuurlijk, maar ik meld het toch maar even… staar je vooral niet blind alleen op de kosten. T-Mobile bijvoorbeeld is voor álle geld te duur… je krijgt er namelijk een netwerk bij waar je werkelijk niets mee kunt. Dus die kun je beter direct uit je lijstje schrappen.

Eens. Ik heb nu T-Mobile. En ik heb gezworen nooit meer T-Mobile te nemen. Maar ik wil wel even het verschil zien wat ik dan betaal voor het “betere netwerk” van KPN.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.