23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    ejmp69

Nu T-mobile aanpakken: De ratten

Dit doet T mobile:
    Ze leveren je begin augustus een iphone na contractverlenging maar laten je iphone abonnement ingaan op 4 sept.
    Je gaat lekker aan de bak (hebt voor de verandering wel goed bereik) en krijgt een maand later de factuur die ruim 5 x het hoogste iphone abonement is!!!

Hoe kan dit?
    Die maand wordt namelijk nog lekker in rekening gebracht op je oude lopende abonnement.
    Tsja, en die is niet echt berekend op 150 mb data verkeer, 400 belminuten en 80 smsjes.

Gewoon enorm misleidend dus.
    Je mag naar mijn bescheiden mening uitgaan dat een iPhone met 3g alleen werkt met een iphone abonnement en niet met een ander abonnement.
    Anders hadden ze toch geen i- abonnementen nodig?

Ik voel me echt ….

Moderator
    Pete.Z

Tja,je iPhone abonnement gaat pas in als je oude is afgelopen,of dat nu 3 maanden of 2 weken duurt.

Bijdrager
    enigmacodedname

Had een vriend van me ook, maar die kwam er gelukkig op tijd achter en zit nog een paar maanden vast aan z’n oude abonnement waarbij hij nu maar even een databundel heeft afgesloten.

Daar had T-Mobile wel even iets duidelijker over kunnen zijn, hoewel je het zelf ook had moeten kunnen bedenken…

Bijdrager
    rvanloosen

Wel vervelend, maar waarom zou een iPhone alleen met een i-abbo werken? Er staat n.b. op de website van T-Mobile dat het toestel ook te verkregen is met een van hun andere abonnementen. Daar wordt zelfs bij aangeraden een data-bundel erbij te nemen.

Maar de wijze les voor iedereen is dus dat je moet controleren wanneer je abonnement ingaat.

Maar das opzich logisch. Ik heb ook al 2 weken een iPhone liggen die netjes op de vliegtuigmodus staat, omdat ik anders toren hoge rekeningen krijg aangezien mijn abonnement pas volgende week ingaat.

Bijdrager
    Grample
    ”ejmp69″

Ik voel me echt ….

… opgelicht.

Bijdrager
    william89

Had je kunnen weten! Het is ook niet meer dan logisch!!!! … Heel spijtig voor je. Het is logisch dat je in de tijd dat je abbo nog niet in is gegaan niet met je iPhone moet gaan “klooien”.

jammer voor je, maar je had het kunnen weten…

En ze werken met alle T-mobile abbonnement staat ook op hun website!!!! Dus zo misleidend is het niet…

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Grample”
    ”ejmp69″

Ik voel me echt ….

… opgelicht.

… dom dat ik niet heb nagekeken wanneer mijn ongelimiteerde data-abo ingaat.

Bijdrager
    william89
    ”cailin
    ”Grample”
    ”ejmp69″

Ik voel me echt ….

… opgelicht.

… dom dat ik niet heb nagekeken wanneer mijn ongelimiteerde data-abo ingaat.

Inderdaad het is echt wel duidelijk gecomuniceerd!

Bijdrager
    Sjurkie

Dit is een normale gang van zaken, niks vreemds aan.

Collega heeft het ook met Telfort, even gechecked en zijn nieuwe 3g telefoon maar even in de verpakking gelaten…

Bijdrager
    error

Mijn T-Mob… abonnement loopt pas eind februari 2009 af en ik ga ook echt niet eerder een contact verlengen (o.a. wegens bovenstaande regel)… plus zijn er tegen die tijd wellicht weer hardware updates (een 32 GB iPhone o.i.d.).

Bijdrager
    MacBooky

Op zich was het natuurlijk wel netjes geweest en had dit kunnen voorkomen door de mensen die nog een tijd lang een abonnement hadden lopen een extra/tijdelijke databundel aan te bieden voor de resterende periode.
    Lijkt mij dan niet meer dan fatsoenlijk management….Maar ja, dat is nogal moeilijk te vinden tegenwoordig :money:

Bijdrager
    niels

sorry maar, dat had je ook wel zelf kunnen verzinnen. je abonnement loopt af op een bepaalde datum, tot die dag geld je oude abonnement. In plaats van te jammeren dat je het flauw vindt dat je met je oude abonnement moet blijven bellen/internetten vergeet je dat je juist blij moet zijn dat je VOOR je door jouw zelf afgesloten contract afloopt alvast een nieuw toestel mag uitkiezen. En dan had je zelf wel kunnen nagaan dat je met je oude abonnement geen internet gebruikte en dus per kb zou gaan betalen.

Dat de medewerker van T-Mobile je er niet aan herinnert om een internetbundel te nemen is jammer, maar kom op, voor je zo’n iPhone abonnement afsluit zoek je toch zelf tot in de puntjes uit hoe het werkt met de kosten? Allereerst omdat het een grote aankoop is, ten tweede omdat het tot algemene kennis mag behoren dat telefoonmaatschappijen over het algemeen vieze spelregeltjes hanteren.

Maar goed. Bel ze op, zeg dat het een misverstand is en dat je eigenlijk een databundel had gewild. Wellicht geven ze je de helft van je datakosten korting.

Bijdrager
    AlphaZel

Dit is een duidelijke casus van de klok en de klepel en een beetje de ketel die zwart ziet.

Bijdrager
    ejmp69

jajaja

Maar als ik jullie vertel dat mijn abonnement voor verlenging al was afgelopen en ik dus vrij was, is het misschien een ander verhaal. Tmobile heeft express in september mijn nieuwe abonnement in laten gaan omdat dan zeker was dat de iphone leverbaar was. Echter was deze eerder leverbaar en stuurde ze mij die op.

Bijdrager
    william89
    ”ejmp69″

jajaja

Maar als ik jullie vertel dat mijn abonnement voor verlenging al was afgelopen en ik dus vrij was, is het misschien een ander verhaal. Tmobile heeft express in september mijn nieuwe abonnement in laten gaan omdat dan zeker was dat de iphone leverbaar was. Echter was deze eerder leverbaar en stuurde ze mij die op.

Dan noch is er altijd nog zoiets als opzegtermijn, slimmerd

Bijdrager
    ejmp69

Jongens mijn abonnement was al afgelopen……

Bijdrager
    jf

Je abonnement wordt, nadat het is afgelopen, steeds voor de duur van 1 maand verlengd.

Bijdrager
    MacBooky

Nou ja, eh nee dus, het is pas afgelopen als je je simkaart inlevert en in dit geval liep het dus door tot je nieuwe abo startte….
    en dat zou t-mobile netter kunnen oplossen…..

Bijdrager
    william89

Als je niet opzegt voor het aflooptermijn wordt het automatisch verlengt, duh:P … Dus is het logisch dat na het aflooptermijn er gewoon doorgerekend wordt op het oude abbonnement…

Sorry, ik leef met je mee, maar het is wel stom en logisch

Bijdrager
    puntKoen

Als je niet weet wat overeenkomsten inhouden: niet ondertekenen :). Erg simpel, geen last meer van ‘ratten’.

Bijdrager
    bladerunner

@ ejmp69

zoals william89 al schreef “Sorry, ik leef met je mee, maar het is wel stom en logisch”

10.2 De Klant kan de Overeenkomst tegen en na het verstrijken van de minimale
    contractperiode schriftelijk opzeggen via T-Mobile Klantenservice (Postbus 16272,
    2500 BG Den Haag) onder vermelding van zijn/haar naam, adres, postcode,
    woonplaats, mobieletelefoonnummer en de gewenste datum van opzegging, dit met
    inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden. Deze termijn vangt aan op de
    laatste dag van de factuurperiode waarin de opzegging doorT-Mobile wordt ontvangen.

10.3De Overeenkomst wordt na het verstrijken van de minimale contractperiode
    stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd.

Bijdrager
    Bolle1961
    ”ejmp69″

Dit doet T mobile:
    Ze leveren je begin augustus een iphone na contractverlenging maar laten je iphone abonnement ingaan op 4 sept.
    Je gaat lekker aan de bak (hebt voor de verandering wel goed bereik) en krijgt een maand later de factuur die ruim 5 x het hoogste iphone abonement is!!!

Hoe kan dit?
    Die maand wordt namelijk nog lekker in rekening gebracht op je oude lopende abonnement.
    Tsja, en die is niet echt berekend op 150 mb data verkeer, 400 belminuten en 80 smsjes.

Gewoon enorm misleidend dus.
    Je mag naar mijn bescheiden mening uitgaan dat een iPhone met 3g alleen werkt met een iphone abonnement en niet met een ander abonnement.
    Anders hadden ze toch geen i- abonnementen nodig?

Ik voel me echt ….

ben je nou echt zo stom of doe je alsof?
    je schrijft zelf dat je iPhone abo pas op 4 september ingaat, logisch dat je voor die tijd dus niet van de iPhone bundel gebruik kan maken

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”ejmp69″

/me is met Bolle.

Je weet dat jouw eerste abo is afgelopen.
    Je weet dat jouw nieuwe abo pas over een maand ingaat.
    Je krijgt je telefoon eerder.
    Je gaat bellen en 150MB downloaden -zonder- een geldig abo.

Wat denk jij dan dat er gebeurt?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.