11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    virusbeatbox

Nu nog MBP kopen?

Als student Informatica wens ik mij een MBP te kopen. Ik weet dat rond de zomer normaal de nieuwe MBP uitkomt maar aangezien er nog geen geruchten zijn over hoe deze er zal uitzien en dergelijke, ben ik aan het twijfelen om mij nu een MBP te kopen.

Ik kan, via studentenkorting, het basismodel 13″ MBP 2.3Ghz kopen voor een kleine €1.000,00.
    Ik weet dat dit niet het nieuwste model is daar waar deze 2.3Ghz heeft en de nieuwe 2.4Ghz dus doen of niet?

Wat ik me ook wel afvraag is of de 13″ qua scherm groot genoeg is voor dagdagelijks programmeren en andere programma’s te draaien?
    Graag had ik iemands ervaring hiermee gehoord.

Bijdrager
    Vandevijverke

Qua schermgrootte kan je hem nog altijd aan een extern beeldscherm hangen. Ikzelf ga ook de 13 kopen omdat ik deze het meest draagbaar vind voor elke dag.

Bijdrager
    AppleStef

De ene persoon vindt dat te klein en de andere vindt dat groot genoeg. Je moet zelf eens naar de winkel gaan of een MBP van iemand lenen en kijken of je het groot genoeg vindt of niet.

Ikzelf vind 13″ genoeg, terwijl iemand anders minstens 2x 23″ beeldschermen moet hebben.

Bijdrager
    mmars

MBP 13”!

Bijdrager
    SunKeeper

Bekende formule:

Nu nodig: kopen
    Nu niet nodig: wachten
    Boeit geen reet: nu kopen (of toch op de volgende wachten)

Bijdrager
    arno_vos

Via surfspot.nl kun je de MBP 13″ 2,4 GHz voor rond de 1.050 euro kopen. Als je student bent tenminste.

Bijdrager
    arno_vos

Deze dus.

Bijdrager
    vooblez

Ik heb zelf ook een Macbook Pro gekocht, een i7 @ 2.8 Ghz.

Ik programmeer er ook op met programma’s als Qt & Xcode.
    Ik heb er geen last van dat het een wat kleiner scherm is, toch voor het programmeren niet.
    Voor andere dingen, zoals pakketten van Adobe ( Illustrator, Photoshop) is het scherm echt wel klein.
    Daarom overweeg ik ook om een extern scherm te kopen…

En als je hem nu nodig hebt, dan koop je hem nu, als je hem niet nodig hebt nu, dan koop je hem niet, net zoals SunKeeper al zei.
    Ikzelf heb gewacht omdat ik wist dat er vlug een nieuwe zou komen, en die 250 GB extra is toch wel mooi meegenomen. Misschien kan je eens kijken naar een i7 van de vorige generatie, als er ergens nog eentje te vinden is toch. Ik dacht dat ze hem in de Switch in België nog wel hebben liggen, en deze gaat dan met een mooie korting de deur uit.

De keuze is aan jou.

Bijdrager
    Maverick9898

Het 13 inch scherm is an sich niet zo klein, daar wen je wel aan. Resolutie is ook belangrijk: onze MacBook Pro werkt een stuk minder prettig dan mijn MacBook Air. Allebei 13 inch, maar de Air heeft toch meer pixels en dat werkt gewoon fijner, vind ik. Er kan daardoor ook meer op het scherm, waardoor je het idee krijgt een groter scherm te hebben.

Maar een 13 inch scherm is echt niet te klein, dat went wel.

Bijdrager
    JohnnyDeBelg

13\” pro en een externe monitor.

Bijdrager
    Gastonw

Persoonlijk vind ik 13″ te klein en 17″ te groot. Ik ben meer dan tevreden over de 15″ die ik heb. Mijn broertjes en zusjes hebben wel de 13″, zelf vind ik het (nogmaals) te klein.

Voor desktopgebruik heb ik trouwens mijn MacBook ook aan een 22″ scherm hangen…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.