12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Hector

Nu nog Macbook Pro 2018 kopen?

Dag forum gebruikers

Ik vroeg mij af of het nog de moeite waard is een MacBook Pro 2018 Retina 13.3? Of wat zou een beter alternatief zijn?

Bijdrager
    Shmoo

Best een open vraag niet? Belangrijk is natuurlijk wat je er mee wilt gaan doen.

Als je aan videobewerking doet dan niet Dual Core vs Quad Core processor in 2019. Gebruik je  ‘m als een soort MacBook Air dan is het gewoon een meer dan prima machine.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ja, best prima machine, maar als je de nieuwe 16 inch vergelijkt met de  15 inch 2018 dan krijg je:

Meer opslag, beter en groter scherm in vrijwel dezelfde behuizing, beter toetsenbord, betere batterij, betere koeling, betere speakers, betere microfoons, fysieke escape key en wat al niet voor ook nog een keer een betere prijs.  Dan is het duidelijk dat de 16 inch een veel betere deal is dan de 2018 15 inch.

Vraag is dan of Apple nu ook hetzelfde gaat doen met de 13.3, m.a.w. dat het een 14 inch versie wordt met verder alle hierboven genoemde verbeteringen. Het lijkt mij een logische stap, ook om wat meer afstand te krijgen tussen de Air en de 13.3 MBP. Als ik in de markt zou zijn voor een compacte én krachtige laptop zou ik persoonlijk niet meer investeren in een 13,3 MBP maar nog heel even wachten.

/edit: typo

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door EagerB0bNerd.
    Bijdrager
    Shmoo

Ja, best prima machine, maar als je de nieuwe 16 inch vergelijkt met de  15 inch 2018 dan krijg je:

Als hij een Porsche koopt is de kans veel groter dat hij een vriendin kan vinden die op hakken van 21 cm kan lopen.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Eens met EagerB0bNerd. De 16 inch, of afwachten op iets nieuws

Bijdrager
    Hector

Best een open vraag niet? Belangrijk is natuurlijk wat je er mee wilt gaan doen.

Als je aan videobewerking doet dan niet Dual Core vs Quad Core processor in 2019. Gebruik je  ‘m als een soort MacBook Air dan is het gewoon een meer dan prima machine.

Ik heb vooral nodig voor video-en fotobewerking. Ik gebruik Programma’s zoals Adobe Photoshop en Premiere Pro op mijn Windows 10 laptop.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door Hector.
    Bijdrager
    Hector

@aartjan.nl/blog

Bedankt voor je suggesties:)

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door Hector.
    Bijdrager
    Hector

@Shmoo
    Ik heb vooral nodig voor video-en fotobewerking. Ik gebruik Programma’s zoals Adobe Photoshop en Premiere Pro op mijn Windows 10 laptop.

Bijdrager
    Shmoo

Dan heb je een verkeerde machine op het oog.

Bijdrager
    MrBelloNLD

Toevallig vandaag nog vergeleken middels mactracker: M’n 15” mid 2012 performt kwa cpu beterder dan een 13” touchbar 2017…. dus idd voor zwaarder werk beter 15/16” of desktop aanschaffen.

Bijdrager
    Daan Muller

Waar je ‘m voor wilt gebruiken beter het 16 inch model, en dan de i9 processor en 32GB ram, iets ander prijskaartje maar dan kun je voorlopig voort.

Bijdrager
    Hector

Bedankt iedereen. Ik ben van plan om de 16-inch/15 inch Macbook pro te gaan kopen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.