14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Joostglas

Nu nog Mac Mini kopen

Hallo omt’ers

Ik wil graag een mac mini kopen, voor wat simpele taken en wat games, misschien beetje fotoshop en imovie
    Maar omdat de release van de huidige Mac Mini al weer in 2012 was, verwacht ik toch wel misschien deze zomer nog een nieuwe.
    Dus mijn vraag, moet ik de huidige mini kopen of toch nog even wachten en dan de nieuwe kopen?

Bijdrager
    Ostinato

MacRumors Buyer’s guide geeft advies om nog even te wachten. Maar bij Apple weet je het nooit.

Bijdrager
    TKroon

Als je geen haast hebt zou ik wachten.

Bijdrager
    Shmoo

Precies als je hem niet direct nodig hebt zou ik ook wachten want hij kan elk moment komen – of helemaal niet:)

Ik ben zelf ook aan het wachten op de nieuwe Mac mini.

Moderator
    Mac Daddy

Deze vraag is vrij simpel te beantwoorden:
    Moet je nodig upgraden? Nu kopen.
    Kan je met je huidige machine nog even vooruit? Dan kan je nog even wachten.

Bijdrager
    Shmoo

Wanneer is weer een Apple Keynote btw? Vorig jaar was er eentje een paar weken na het iTunes festival als ik me niet vergis.

Bijdrager
    Ledda

Ik had dezelfde vraag, vorig jaar in augustus. Toen had ik een macbook 2008 2.0ghz.

Toen al zei macrumors dat je best geen mini kon kopen omdat er “snel” een nieuwe versie zou komen.

Ik heb kunnen wachten tot eind februari. Heb dus sinds een maand een i7 met 8gb ram en 256SSD+1TB HDD. Wil je mijn mening? Ga ervoor. Dat kleine kastje is indrukwekkend! Moet er wel bij zeggen dat ik hem tegen dollar prijs heb kunnen kopen, scheelde me toch al snel een dikke 200 eur.

Wachten of nu kopen, beide goede keuzes denk ik.

Bijdrager
    Maikelw

Ik loop al n tijdje met hetzelfde te dubben… Ik denk dat ‘k t gewoon uitzit tot de nieuwe komt. (als die er al komt)

Bijdrager
    Joostglas

oke bedankt allemaal voor jullie reacties!

Bijdrager
    computer space

Tja,
    Of Apple gaat over op Broadwell voor de Mini: dan wordt het een stevige update, maar op zijn vroegst in het najaar
    Of Apple gaat over op Haswell, en dan zal je iets winnen qua GPU, maar vrijwel niks qua CPU snelheid
    Of Apple gaat de Mini verder verkleinen.

Zelfs als je nu de mini koopt, schrijft ie misschien 100€ tot er een nieuwe op de schappen ligt, en zelfs niks als de nieuwe Mini geen 2,5 inch HD bays meer heeft, of nog kleiner wordt.

Je had eigenlijk toen bij de Media Markt BTW dagen moeten kopen. Als je daar een Mini koopt, is ie de komende 2 jaar gratis. Maar meestal is er ook weer zo’n deal rond juni/juli. Dat had ik toen met de 2011 in juli 2012. Die werd uiteindelijk 5 maanden later geupgrade naar de 2012, maar doordat ik 450€ voor de Radeon i7 betaalde, was het nog steeds een goede koop voor een oudje. Denk dat ik m daar nu nog voor kan verkopen! Bijna 3 jaar gratis dus!

Bijdrager
    Joostglas

of is het misschien dan slim om een 2e hands nu te kopen en wanneer de nieuwe uitkomt die te nemen? omdat jullie zeggen dat de Mac mini niet zoveel afschrijft.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou sowieso voor de zekerheid nog even een paar dagen wachten ( eind Maart – eerste 10 dagen van April ) als dan nog niets bekent is gemaakt dan kun je natuurlijk altijd een tweedehands mini kopen voor de resteerde tijd t-/m september/oktober.

Bijdrager
    Ledda

lol @ shmoo

And the waiting game continues!

Gewoon kopen man:-)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.