18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    J.R.D

Nu nog een MacBook Pro 13" kopen?

Hallo allemaal,

Ik zit een beetje met een dilemma. Een kennis van mij gaat volgende maand naar de Verenigde Staten en ik heb hem gevraagd om daar voor mij de 13 inch MacBook Pro te kopen. Nu zit ik een beetje reviews door te lezen en commentaren en ik lees dat de core2duo processor in de huidige MacBook Pro al zo’n twee jaar oud is. Dit is vergeleken met de 15 en 17 inch modellen wel een groot verschil aangezien die al de i5 en i7 processoren hebben.

Nu is mijn vraag of het wel verstandig is om nu nog een 13 inch MacBook Pro te kopen. Ik werk soms met final cut express om filmpjes te monteren en ik ben een beginnend amateur met After Effects. Ik dacht dat de 13 inch wel voldoende zou zijn voor mijn doeleinden maar nu ik zie dat er nog een twee jaar oude processor in zit begin ik toch te twijfelen.

Mvg,

Jim

Bijdrager
    Remcovanderveer

Neem je een maatje groter toch?
    Probleem opgelost!;-)

Bijdrager
    J.R.D

Financiële aspect speelt uiteraard ook nog mee en daar komt bij dat ik 13 inch een perfect maatje voor een laptop vind! Maar dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn:sarcastic:.

Bijdrager
    mymac

Daarbij is wachten misschien ook de moeite waard vind ik. In de MBA zit zoals je weet een 13″ scherm met 1440×900 resolutie. Ik verwacht dat dit ook in de opvolger van de 13″ MBP komt. Maar goed, die afweging moet je natuurlijk zelf maken: wachten (nu niet nodig) of niet (wel nodig).

Bijdrager
    Nikita

Het is ding is best vlot, ook t.o.v. de concurrentie. Vermoedelijk komt er een Core i3 in, en die zijn niet zo gek veel sneller dan de Core 2 Duo’s in de huidige lijn (bij gemiddeld gebruik dan). Het punt zit ‘m er voornamelijk in dat Apple een goede grafische chip wil hebben, en die combinatie is met de Core i-serie vanwege een aantal technische redenen wat lastig.