19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    syltheboy

Nu nog een 16 GB iPhone 2G kopen

Hallo,

Ik kan van iemand een 16 GB iPhone 2G in hele nette staat kopen voor 230 euro, met alle accessoires erbij. Nou vroeg ik me af of dit een nette prijs is en of ik er nu nog een moet kopen. Ik bedoel, er komt straks ook een nieuwe iPod touch en die wordt waarschijnlijk ook ongeveer 230 euro.

Bijdrager
    TakkU

Tja, met de iPhone kan je tenminste nog bellen…

Bijdrager
    Nikita

Mits ‘ie volledig simlockvrij is… En zolang je het geen probleem vindt om alleen GPRS snelheid te hebben voor je internet. De rest van de functies van de 3G / 3GS zijn eigenlijk niet meer dan ‘leuk’.

Probeer ‘m voor iets van € 200,- te kopen. Dat lijkt mij een redelijke prijs.

Bijdrager
    pinkie

Nee, vind ik veel te duur. Over een jaar is het ding volledig verouderd en wil je een modernere versie. Weggegooid geld denk ik.

Bijdrager
    syltheboy
    ”Nikita”

Mits ‘ie volledig simlockvrij is… En zolang je het geen probleem vindt om alleen GPRS snelheid te hebben voor je internet. De rest van de functies van de 3G / 3GS zijn eigenlijk niet meer dan ‘leuk’.

Probeer ‘m voor iets van € 200,- te kopen. Dat lijkt mij een redelijke prijs.

Het probleem is dat hij al een bod heeft van 220 euro.:wink: Als er een sim-lock op zit dat is dit eigenlijk niet zo’n ramp. Het is ten slotte vrij makkelijk zelf te doen.

”pinkie”

Nee, vind ik veel te duur. Over een jaar is het ding volledig verouderd en wil je een modernere versie. Weggegooid geld denk ik.

Tja, misschien is dat ook wel zo.:wink: Dus met een iPod touch 3G zou ik in principe langer kunnen doen?

Bijdrager
    Nikita

Je kan er alleen niet mee bellen :wink:
    Maar naar verwachting wordt ‘ie wel net zo snel als de iPhone 3GS; en da’s echt een stuk sneller. Vooral bij grotere apps / games op de iPhone merk je het verschil direct.

Mocht het helpen om je beter te voelen: persoonlijk vind ik de originele iPhone er qua design beter uitzien. De zwarte iPhone vind ik niet mooi…

Bijdrager
    syltheboy
    ”Nikita”

Je kan er alleen niet mee bellen :wink:
    Maar naar verwachting wordt ‘ie wel net zo snel als de iPhone 3GS; en da’s echt een stuk sneller. Vooral bij grotere apps / games op de iPhone merk je het verschil direct.

Dus hij wordt ook veel sneller dan de iPhone 2G?:? Ik ga hem namelijk vooral gebruiken voor applicaties en spelletjes.:wink:

Bijdrager
    Moriarty
    ”syltheboy”

Tja, misschien is dat ook wel zo.:wink: Dus met een iPod touch 3G zou ik in principe langer kunnen doen?

Als die had bestaan wel, of bedoel je een 3rd Gen…in dat geval hebben we het alleen maar over specualties en moeten we afwachten wat een eventueel iPod event ons brengt…

Bijdrager
    syltheboy
    ”Moriarty”
    ”syltheboy”

Als die had bestaan wel, of bedoel je een 3rd Gen…in dat geval hebben we het alleen maar over specualties en moeten we afwachten wat een eventueel iPod event ons brengt…

Ja dat bedoel ik.:wink:

Bijdrager
    pinkie

Wat ik bedoel is voornamelijk dat met de huidige snelheid van ontwikkeling je al snel achterloopt. Als je dan ook nog een technisch veroudert apparaat koopt, ook al werkt het nog wel, dan loop je het grote risico dat je veel te snel iets anders (lees moderner) wil.

Bijdrager
    Nikita

Qua snelheid zijn de eerste iPhone en de 3G hetzelfde. Het verschil zit ‘m in de 3G en GPS ondersteuning van de iPhone 3G, wat het eerste model niet heeft (en een ander design). Het verschil met de iPhone 3GS is veel groter.

Dus, de afweging zit ‘m in wat je er mee wilt gaan doen. Snelheid went snel kan ik je uit ervaring vertellen, maar als je de iPhone alleen gebruikt als iPod en om mee te bellen, dan mis je eigenlijk niks… Zet je er massa’s apps op, dan ligt het misschien wat anders.

Ik ben winkelverkoper in het dagelijks leven (PC zaak), en ik kan mensen die een laptop komen kopen om mee te internetten een apparaat van € 800,- verkopen met alle nieuw snufjes (Core2 Duo, veel geheugen, grote schijf, goede videokaart etc.), maar ik kan ze ook een apparaat van € 500,- verkopen met daarin ‘verouderde’ techniek (Pentium Dualcore, Intel GMA chip) waarmee ze ook prima uit de voeten kunnen en de “extra’s” van de andere laptop nooit zullen missen. Waarom zouden ze dan € 300,- extra uitgeven?

Bijdrager
    syltheboy
    ”pinkie”

Wat ik bedoel is voornamelijk dat met de huidige snelheid van ontwikkeling je al snel achterloopt. Als je dan ook nog een technisch veroudert apparaat koopt, ook al werkt het nog wel, dan loop je het grote risico dat je veel te snel iets anders (lees moderner) wil.

Maar een iPhone 3GS is dus nu veel sneller? En een iPod touch 2G is ook al sneller dan een iPhone 2G?:?

Bijdrager
    jackybe67

Heb de mijne (2G) juist verkocht voor € 100 (was wel een beetje beschadigd), dus € 230 vind ik toch wat veel………

Bijdrager
    syltheboy
    ”jackybe67″

Heb de mijne (2G) juist verkocht voor € 100 (was wel een beetje beschadigd), dus € 230 vind ik toch wat veel………

Dat was eentje van 8 GB neem ik aan of bedoel je een iPod touch?:? Maar ja, dan is 230 euro eigenlijk nog duur.:wink:

Bijdrager
    Dagaloni

Tjaa.. ik zou zeggen: De tijd zal ’t leren. En aangezien je het voor apps wil gebruiken en games zou ik wachten tot de nieuwe iPod touch. Krijg je denk ik toch iets meer waar voor je geld dan nu de 2G iPhone te kopen.

Bijdrager
    syltheboy
    ”Dagaloni”

Tjaa.. ik zou zeggen: De tijd zal ’t leren. En aangezien je het voor apps wil gebruiken en games zou ik wachten tot de nieuwe iPod touch. Krijg je denk ik toch iets meer waar voor je geld dan nu de 2G iPhone te kopen.

Oké de meerderheid zegt het, dus ik heb degene maar een mailtje gestuurd dat ik liever wacht totdat de derde generatie iPod touch uit is.:wink:

Edit: Ik moet ook toegeven dat ik toch nauwelijks bel en hem meer ga gebruiken voor muziek, video’s, applicaties en games. Bovendien kan ik er dan nog voor kiezen om 32 in plaats van 16 GB te nemen.

Bijdrager
    jackybe67

Was een iPhone 2G 16 GB………

Zonder beschadiging misschien tussen 150 en 200.

Bijdrager
    syltheboy
    ”jackybe67″

Was een iPhone 2G 16 GB………

Zonder beschadiging misschien tussen 150 en 200.

Oke, dan weet ik dat.:wink:

Bijdrager
    241
    ”pinkie”

Je moet er wel aan denken dat ‘zelfs’ de iPhone 2G nog een fantastisch apparaat is:-)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.