18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Bazzerd

Nu nieuwe iMac of even wachten…?

Het is tijd om mij iMac uit 2009 te vervangen.
    Is dat verstandig om dat nu te doen of komt er binnen aanzienlijke tijd (WWDC in juni?) een nieuwe iMac aan?
    Dank!

Bijdrager
    Shmoo

Waarschijnlijk eind van dit jaar.

Bijdrager
    koen

Ja.

Als het nu tijd is om je iMac te vervangen, is nu een goede tijd om er een te kopen.

Bijdrager
    Brombeer

Voorgesteld worden, uitkomen en daadwerkelijk HIER leverbaar; dat zijn drie geheel verschillende dingen.

En hey, jouw ding is negen jaar oud. Het relatieve verschil tussen een 2017 of een 2018 model zal gering zijn.

Als er binnen twee weken na je aankoop een nieuw model te koop is, heeft Apple -bij mijn weten- altijd een refund policy gehad, als je daarbij geluk hebt, kun je tot 10% terug krijgen. Daarbij: vernieuwing is de laatste jaren lang niet altijd in alle opzichten een verbetering.

Verder zie @koen.

Bijdrager
    Ome Kor

Volgens de Mac Rumors buyers guide:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb ergens gelezen dat sommige nieuwe iMacs die zullen verschijnen 6 core zullen zijn. Vind ik persoonlijk heel interessant.

Bijdrager
    Shmoo

Dat waren MacBook Pro’s.

Het enige interessante aan de volgende iMacs zal zijn dat ze standaard SSD hebben en je daar dus niet meer extra (als upgrade) voor hoeft te betalen. Verder zullen de iMacs gewoon een kleine specs bump krijgen want de machines die er nu staan zijn gewoon al extreem goed  op de HDD of Fusion Drive na.

Bijdrager
    TheBigZ

@Hammer: Dat is vrijwel zeker. De opvolgers van de processoren in de huidige iMac hebben 6 cores.

https://ark.intel.com/compare/97129,126684

Bijdrager
    pruus

Je kunt altijd wachten….maar waarop?

Bijdrager
    Brombeer

Op Godot natuurlijk!

Bijdrager
    FABMAC

Met electronicaspullen is het altijd zo: Hoe langer je kan wachten hoe beter. Maar……en nu komt het: Je koopt nog altijd te vroeg.:-)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Dat is natuurlijk waar, maar 4 of 6 core is toch een wereld van verschil.

Bijdrager
    Brombeer

In je beurs of in gebruik?

Moderator
    Night

Niet echt in gebruik. Merkbaar verschil zal vrijwijl nihil zijn. Hij zal wel – typisch Apple – duurder zijn;-)

Bijdrager
    Bazzerd

Dank allemaal! Toch fijn om jullie input even door te kunnen nemen.
    Denk dat er gewoon nu een nieuwe gaat komen!

Bijdrager
    Shmoo

Doe dat. Betaal wel iets meer zodat je meteen een SSD erin laat zetten anders heb je dat gezeur weer over 2 a 3 jaar. Kortom als 200 – 400,- meerprijs niets uitmaakt kun je beter nu meteen kopen.

Bijdrager
    Bazzerd

Thnx, ga ik doen…. deze ging ook bijna 10jr mee…

Bijdrager
    whaha

Neem ook niet het instapmodel. Die heeft nog een dual-core…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.