22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    NewFag

Nu MB pro kopen, of wachten?

Ik moet voor school (kinda zo snel mogelijk) een nieuwe macbook pro kopen. Ik wil gaan voor de goedkoopste 13-inch.
    Ik weet dat er 15 okt een nieuwe keynote is, maar heeft het veel zin om daarvoor te wachten?
    aangezien er vaak alleen maar gepresenteerd word, en het dan nog lang duurt voordat het uitkomt.
    Worden de oude dan al meteen goedkoper? alleen in de winkels is dat toch? Hoe werkt alles?

Heeft iemand verder tips voor hoe ik alles het beste zou kunnen aanpakken?

Alvast bedankt.:)

Bijdrager
    Absrnd
    Bijdrager
    tomc

Nieuwe Macbooks worden vaak de dag zelf nog verkocht, Het zou ook best kunnen dat de niet retina macbook pro’s verdwijnen.

Bijdrager
    Xcode

Ja, het is het zeker waard om nog even te wachten. Weet niet helemaal zeker of er op 15 oktober een keynote plaats gaat vinden, maar als dit het geval is dan weten we dit zeer waarschijnlijk aanstaande dinsdag of woensdag al (Apple brengt de pers doorgaans een week van tevoren op de hoogte van een keynote). De aanpassingen die dit jaar geïntroduceerd zullen worden, zijn waarschijnlijk vrij groot zijn. Er worden Haswell processoren verwacht die de batterijduur drastisch zullen verlengen (richting 10 uur), sneller en zuiniger werkgeheugen (LPDDR3), snellere flashopslag (PCI-e), Iris Pro 5200 grafische processor (enorme verbetering t.o.v. HD4000), 802.11ac Wi-Fi én mogelijk zelfs een prijsverlaging. Sommige configuraties MacBook Air zijn afgelopen zomer €100 goedkoper geworden en ook de vorige week vernieuwde iMac is iets goedkoper geworden. Daarnaast heb je gelijk OS X Mavericks op je computer staan. Ik ben zelf van plan om een MacBook Air aan te schaffen, maar ik wacht ook nog even af wat er gaat gebeuren.

Echter geldt bovenstaande voor de retina MacBook Pro. Er wordt volgens mij geen update verwacht van de ‘gewone’ MacBook Pro en mogelijk stopt Apple zelfs met de verkoop van dat model, maar ik zou op dit moment ook niet inzien waarom je het huidige model zou willen hebben. De MacBook Air is daarvoor een prima – lees: beter – alternatief.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Dan mag die rMBP wel een stuk goedkoper worden.
    Daarbij heb ik momenteel zo’n 350 gig aan bestanden op mijn computer. Waar ga ik die moeten laten op een SSD’tje van 256 gig?
    Nee, hopelijk komt er nog een update van deze MBP tot de rMBP’s betaalbaar zijn.

Bijdrager
    Nic
    MoNdO op 07 oktober 2013

Daarbij heb ik momenteel zo’n 350 gig aan bestanden op mijn computer. Waar ga ik die moeten laten op een SSD’tje van 256 gig?
    Nee, hopelijk komt er nog een update van deze MBP tot de rMBP’s betaalbaar zijn.

We at Apple believe in producing the best products in the world. We think cost is second to the experience and the joy you get when you use our products, and we think once you get your hands on one, you’ll agree. – Tim Cook, nadat Apple de prijzen van de rMBP’s €100 omhoog gooit en de reguliere MBP’s in de ban doet.;)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Stel je zelf nu eens de vraag: MOET ik voor school de allernieuwste Macbook pro hebben of kan het ook met de huidige?
    Als je logisch nadenkt weet je het antwoord…

Geblokkeerd
    Anoniem

ja maar hendrik, de jeugd denkt niet meer logische na.
    Ze willen het nieuwste van nieuwste, en er mee pronken. De prestaties doet er niet toe van de laptop.
    Want wat voor speciale dingen moet je doen voor school, en maakt dat op 13″ inch mogelijk…. (autocat, photoshop? )
    Dus gaat gewoon om nieuwste van nieuwste.

en daarbij, zoeken en informatie vinden is ook niet besteed aan de jeugd.
    Misschien zouden ze meer tijd besteden aan school dan aan pronken met de nieuwste macbook ?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als ik wel eens wat leest over ons huidige onderwijsstelsel dan maakt dat ook niet veel uit. Ik kom uit de tijd dat je op school zat en alle dagen iets leerde.
    Nu hoor je vaak: “ik heb vrije uren want de leraar is er niet”. Dan gaan ze dus angry birds spelen i.p.v. een alternatieve les of zo.

Bijdrager
    ParcifalW

Als je hem ‘zo snel mogelijk’ nodig hebt, kun je hem net zo goed nu kopen.
    Rumors blijven 9 van de 10 keer rumors.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    Nic op 07 oktober 2013
    MoNdO op 07 oktober 2013

We at Apple believe in producing the best products in the world. We think cost is second to the experience and the joy you get when you use our products, and we think once you get your hands on one, you’ll agree. – Tim Cook, nadat Apple de prijzen van de rMBP’s €100 omhoog gooit en de reguliere MBP’s in de ban doet.;)

Tja die Tim heeft dan ook een geldboom in de tuin. Ik heb enkel een ezel die plastic muntjes schijt in mijn achtertuin (Efteling).

Geblokkeerd
    Anoniem
    hendrik op 07 oktober 2013

Als ik wel eens wat leest over ons huidige onderwijsstelsel dan maakt dat ook niet veel uit. Ik kom uit de tijd dat je op school zat en alle dagen iets leerde.
    Nu hoor je vaak: “ik heb vrije uren want de leraar is er niet”. Dan gaan ze dus angry birds spelen i.p.v. een alternatieve les of zo.

Nou er zijn wel leraren genoeg, alleen die zijn teveel met neveltaken bezig.
    En terwijl het management en besturen zich met vastgoed bezig hou inplaats met onderwijs.

De leerlingen liever lui zijn dan moe. Gooi maar weer een topic open.
    Terwijl er genoeg informatie over te vinden is op forum….

Bijdrager
    Needler

De huidige MacBook Pro’s zijn al anderhalf jaar oud (de 13 inch een jaar). Je bungelt echt op het randje. Ik wacht zelf al 3 maanden op een nieuwe MBP. En ik wacht zeker de komende oktober keynote af.

Bijdrager
    NewFag

Bedankt voor jullie reacties!

Het gaat mij meer om de oude macbooks die dan in de uitverkoop gaan.
    Hebben jullie ervaring met waar ze dan in de opruiming gaan?
    Waar het goedkoopste? Hoe snel moet ik daarbij zijn ect ect.

Dat bedoelde ik meer.:)

Bijdrager
    NewFag

Is het dan een ”’op=op snel erbij zijn!! anders zijn de oude&nu dus goedkopere macbooks op”’ gebeuren bij bepaalde winkels?

Hebben jullie hier ervaring mee?

Bijdrager
    tomc

@NewFag Hier in België in een apple premium reseller doen ze dit altijd tot wel 300 euro korting op de eindreeks.
    http://www.switch.be <– hou deze site in de gaten als de nieuwe macbooks zijn geïntroduceerd/in de winkels liggen.

Geblokkeerd
    Anoniem

300 euro korting op de eindreeks. U bedoeld 2 jaar oude macbooks waarvan de prijs blijvend is gebleven vanaf het begin.
    Dat geen ene computer fabrikant durft te doen.
    Eigenlijk soort mensen oplichten. Net nieuwe gekocht met 300 euro. Komt er week later een nieuwe versie uit.

Dit soort berichten zonder ondersteuning hoe het werkelijk zit, zouden verboden moeten worden newfag.

Moderator
    unSOUND

Ik wacht altijd gewoon tot een nieuw model uit komt en koop dan een tweedehandsje. Mensen zijn dan vaker geneigd met een lager genoegen te nemen omdat ze graag het nieuwe model willen gaan halen…

Bijdrager
    tomc

@MEEUW neem dan toch maar eens een kijkje op die website enkele dagen na dat de nieuwe macbooks zijn geïntroduceerd

Moderator
    unSOUND

Waar het om gaat is dat er wordt gedaan alsof die 300 euro minder een prachtige aanbieding is, terwijl de prijs van dat model door de maanden heen al lang had moeten zakken naar diezelfde prijs. In plaats daarvan houdt Apple de prijs tot het laatste moment kunstmatig op dezelfde hoogte als de dag van lancering…

Geblokkeerd
    Anoniem

unSOUND, hij begrijpt het niet, laat maar. Zal niet uitgelegd kunnen worden…

Bijdrager
    makasa

Die 300 gb data zet je toch op een goedkope externe Hd

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.