13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Besati

Nu Macbook Pro kopen ja of nee

Ik weet dat ik de zoveelste ben die dit vraagt, maar ik heb sinds kort besloten een macbook pro retina 15” aan te schaffen.
    Alleen mijn vraag is wat wordt er verwacht bij de WWDC? Gaat het voor de MacBook Pro alleen om de nieuwe Hashwell? En wat gebeurd er met de oudere MBr’s? Zullen die geodkoper worden, of blijven die deze prijs houden?
    Ik weet ook dat het nog maar drie tot zeven dagen wachten is voordat ik duidelijkheid heb, maar misschien kunnen jullie mij alvast een beetje helpen.
    Ook speelt bij mij mee dat mijn huidige laptop nu kapot is en de 16% actie bij de mediamarkt.

Alvast heel erg bedankt voor alle antwoorden.

Bijdrager
    wdele

Ik zou ‘m nu kopen als je niet heel veel geeft om de nieuwe processors. Bovendien ben je een stuk duurder uit als je nu niet koopt, dus mocht je deze goed genoeg vinden… kopen!

Bijdrager
    Koning Frank

Je had meer korting kunnen krijgen bij de Saturn laatst (21%). Ik wacht zelf nu nog even, die Hashwell is het mij nog wel waard. Maar ik heb dan ook nog een goed werkende iMac hier. Als je je macbook gebruikt voor je werk en niet zonder kan, dan zou ik nu kopen.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik zou even wachten. Zoals je zelf al zei: binnen drie dagen weet je meer.

Die Haswell processoren zullen een stuk zuiniger zijn waardoor je computer langer zal meegaan op één laadbeurt. Daarbij zullen de kinderziektes (zoals het ghostingprobleem) bij de rMBP’s opgelost zijn. Lijkt me allemaal wel belangrijk.

De kans dat de nieuwe retina’s goedkoper worden, zit er ook wel in natuurlijk.

Bijdrager
    1984

Tja, daar kun je eigenlijk niets van zeggen, wat gaat er veranderen, zijn de verschillen groot en wat voor prijskaartje komt er aan te hangen, Nieuwe Mac mini 45% duurder – Exorbitante prijsstijging geldt alleen voor Europa

Bijdrager
    Besati

Lastig dat Apple alles zo goed geheim houd. Aan de andere kant is dat dan ook wel weer de schoonheid aan het bedrijf. Maar stel, ik wacht tot de WWDC voorbij is en er zijn mooie updates ( Hashwell, en andere mooie dingen die uit de grote hoed gaan komen) zijn die macbook’s dan gelijk te koop? Of wordt het bekend dat die macbook’s eraan komen en ligt de echte verkoopdatum ergens in november? Of is zelfs daarover nog niks te zeggen?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Meestal zijn ze direct beschikbaar.

Bijdrager
    Shmoo

Wachten die paar dagen maakt het ook niet meer uit. Als je hem nu koopt is hij morgen gelijk minder waard tweedehands omdat er miss. een nieuwe Generatie aan zit te komen.

En wat als die nieuwe generatie nog een 99,- goedkoper wordt ( niet dat het voor de hand ligt maar wat als ) dan moet je die 99,- nog eens extra van je al verlaagde tweedehands waarde aftrekken.

Nee altijd wachten als er een Keynote of bepaalde datum aan zit te komen.

Bijdrager
    SanderApple

Ik zal wachten tot na de WWDC, want dan weet je of je meer krijgt voor hetzelfde geld of dat je meer geld moet uitgeven aan een beter computer. Natuurlijk weet ik niet of dat belangrijk is voor je. Maar stel dat je toch wil gaan voor een model die er nu is (voor WWDC), dan denk ik dat je nog wel terecht kan bij een APR. Die hebben de huidige modellen namelijk nog wel even in voorraad.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Hop, geen MBP’s. Jammer (Mondo steekt credit card terug in portefeuille). ;)

Bijdrager
    Besati

Voor een keertje ben ik blij met mijn eigenwijsheid. Ik heb afgelopen zaterdag nog gebruik gemaakt van de 16% actie bij de mediamarkt, daardoor ben ik nu een hele trotse bezitter van mijn eerste mac. Stiekem ben ik wel blij dat er bij de keynote geen nieuwe MBPr’s zijn gepresenteerd. Vandaar dat ik zo laat ben met deze reactie, schaamde me een beetje dat ik mezelf niet in bedwang kon houden met het kopen. Nu blijkt dat ik me nergens voor hoef te schamen!

Bijdrager
    wdele

Ik ben ook stiekem blij dat er geen nieuwe MBP’s zijn geintroduceerd; misschien werden ze wel duurder en kunnen we net zoals de Mac Pro een ‘unknown’ tijd wachten:cry:

En goed idee om gebruik te maken van de actie!

Bijdrager
    Lars1986

haha dat je niet kunt wachten is een bekend gevoel. Ik heb nog de mac pro zonder retina. Gebruik hem ook niet voor mega beeldbewerkingen dus gaat prima. Wat was voor jou de overweging om met Retina te kopen?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.