16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Nu kopen of nog even wachten

Op dit moment staat mijn huidige iMac G5 van begin 2005 te koop… Ik ben toe aan de intel core duo versie.

Wat raden jullie mij aan, zal ik wachten tot na de keynote omdat er een update verwacht kan worden of zou ik nu al de stap kunnen wagen omdat er misschien ook wel geen update komt?

:?

Bijdrager
    Dallaz

Ik zou eigenlijk wachten tot na de introductie van Leopard.
    Ergens in januari d8 ik.

Als ze doen zoals bij de release van Tiger, is het goed mogelijk dat er een hardware update komt.
    Nog even op je tanden bijten dus, heh

Bijdrager
    Remon

Genoeg draadjes gaan over dit probleem maar toch reageer ik er even op.
    Als je hem nu wilt hebben koop je hem. Als je niet achteraf het gevoel wil
    hebben had ik maar even gewacht zou ik wachten tot de eerst volgende
    update en dan meteen kopen. Dan weet je zeker dat je dat gevoel niet krijgt.

Gast
    Anoniem

Juist.

BTW. Don’t mind me asking maar waarom ben je toe aan een nieuwe Mac?

Bijdrager
    ragoooon

Koop nooit een nieuw product voor een keynote raad ik aan, 1 maandje zal er nog wel bij kunnen zeker?

Bijdrager
    lemmenspieter

Wanneer is de volgende keynote? En waar kan je die data vinden?
    Nu kun je zeggen “binnen 1 maand zei ik toch”, maar goed, liever beetje specifieker :wink:

Bijdrager
    GoingStrong
    ”lemmenspieter”

Wanneer is de volgende keynote? En waar kan je die data vinden?
    Nu kun je zeggen “binnen 1 maand zei ik toch”, maar goed, liever beetje specifieker :wink:

http://www.apple.com ……. :wink:

Bijdrager
    Marius1976

Als je het gevoel hebt dat je met een Intel versie van de iMac die je nu te koop aanbiedt sprongen voorwaarts gaat, wil ik je echt even van een illusie afhelpen, en zou ik bijna willen schreeuwen: don’t!

Ik heb een tijdje op een Core Duo gewerkt (20″ iMac) en ik vond het echt drie keer nix. Trage ‘emulatie’ onder Rosetta, software die ik wel wilde draaien, maar helemaal niet werkte (zoals bijvoorbeeld Chessmaster, en andere games, emulators etc.), en verder een verwaarloosbare tijdswinst met software die wel universal was.

Het enige waar ik een vooruitgang in ervoer was de emulatiesoftware. Ja windows draait erop, en is ook aanmerkelijk beter te emuleren. Maar daar heb ik geen Mac voor.

Ik heb m’n intel iMac toen in de winkel ‘terug-geruild’ voor een G5 iMac. En hoewel een aantal mensen me daarvoor voor ‘gek’ verklaarde, heb ik er tot op de dag van vandaag geen seconde spijt van.

Ik zou dus eigenlijk willen zeggen: bezint eer ge begint, en geniet gewoon nog lekker van je G5. Prima machine, kan nog jaren mee.

Groet,
    Marius

Bijdrager
    Paine

Ik heb het precies andersom. Ik heb een jaar geleden een iMac G5 20″ gekocht en ik vond dat hij amper sneller aanvoelde dan mijn ouwe iBook G3. Serieus!

Ik heb hem toen snel weer verkocht. Maar nu toch weer een gokje genomen en de MacBook genomen en deze keer, moet ik zeggen, bevalt het toch erg goed.

Je moet natuurlijk wel proberen zoveel mogelijk UB te draaien. Rosetta apps kan je het beste zoveel mogelijk proberen te vermijden.

Bijdrager
    Nikita

@ Marius: het hangt natuurlijk ook wel af van welke machine je eerst afkwam. Zeker Photoshop op de Intel is niet sneller dan op een G5. Zit aan de snelheid van een gemiddelde G4 naar ik heb begrepen. En ja, verder… Als van een G3 of G4 afkomt zul je wel een aardige stap voorwaarts maken :)

Ik wil zelf ook de iMac gaan kopen, maar ik wacht ook nog wel tot de Keynote van 7 augustus.

Bijdrager
    Fuji

ARRGHHH weer de zoveelste thread….hoe kunnen wij dat nu eigenlijk weten?! heb je hem dringend nodig kopen..en anders wacht je maar tot na de keynote.

Bijdrager
    waa
    Bijdrager
    Zaphod_B

Ach dit is erg afhankelijk van wat je doet. Ik gebruik voornamelijk Universal apps. Op mijn nieuwe Macbook Pro. En dat is een ENORM verschil t.o.v. m’n oude Powerbook G4 1 Hz 12 inch. Echt 3x zo snel.

Ook Rosette valt me niet tegen. Ok, het start langzaam op. Maar ik kan gewoon Ms Office gebruiken op heel acceptabele snelheid.

Voldoende geheugen is wel zeer aan te raden. Minstens 1 GB zou ik zeggen als je er dagelijks uren mee moet werken. Voor af en toe eens email / internet is 512 net genoeg.

Wat betreft nu kopen of wachten:

– Wil je NU sneller werken? Koop die Intel iMac NU!
    – Wil je nog even wachten op eventuele nieuwere versies? Dan kun je voor eeuwig wachten, want Apple vernieuwt elk jaar wel weer iets.
    – Het kan wel zinnig zijn om nog eventjes te wachten tot de aanstaande WWDC in Augustus. En ook de commentaren erop daarna te lezen. Daarna besluiten wat je doet.
    – Enneh, stel nou dat er een nieuwere versie komt van een iMac (ik denk van niet overigens, hooguit weer over een jaar). Dan heeft die vast weer wat kleine kinderziektes. Bij het huidige model zijn die er nu wel uit, dus het is nu een erg veilige aankoop.

Mijn advies is toch wel: gewoon doen! Krijg je geen spijt van!

1 maar: als je heavy stuff dagelijks gebruikt die nog NIET Universal is (zoals Photoshop) dan moet je het eerst komende jaar nog lekker op G5 blijven, VEEL sneller. Voor alle andere dingen (Universal) is de Intel 2x zo snel! Succes!

Bijdrager
    Uxmal
    ”Marius1976″

Als je het gevoel hebt dat je met een Intel versie van de iMac die je nu te koop aanbiedt sprongen voorwaarts gaat, wil ik je echt even van een illusie afhelpen, en zou ik bijna willen schreeuwen: don’t!

Ik heb een tijdje op een Core Duo gewerkt (20″ iMac) en ik vond het echt drie keer nix. Trage ‘emulatie’ onder Rosetta, software die ik wel wilde draaien, maar helemaal niet werkte (zoals bijvoorbeeld Chessmaster, en andere games, emulators etc.), en verder een verwaarloosbare tijdswinst met software die wel universal was.

Het enige waar ik een vooruitgang in ervoer was de emulatiesoftware. Ja windows draait erop, en is ook aanmerkelijk beter te emuleren. Maar daar heb ik geen Mac voor.

Ik heb m’n intel iMac toen in de winkel ‘terug-geruild’ voor een G5 iMac. En hoewel een aantal mensen me daarvoor voor ‘gek’ verklaarde, heb ik er tot op de dag van vandaag geen seconde spijt van.

Ik zou dus eigenlijk willen zeggen: bezint eer ge begint, en geniet gewoon nog lekker van je G5. Prima machine, kan nog jaren mee.

Groet,
    Marius

Kijk, zo denk ik er ook over. Ik heb de G5 iMac gekocht, terwijl de dual core iMac al te koop was. Gewoon omdat het een perfecte machine is en als je de discussies volgt er voor mij uitkwam dat de Dual core niet zo enorm veel virtuele verbetering zou opleveren.

Wat ik wel mijn oog op heb laten vallen voor naast de iMac en misschien ga aanschaffen (maar pas na de volgene update van de videokaart) is een Macbookje. Als je dat doet (en misschien nog kan wachten op Leopard ook – hoewel de videokaart als wijziging voor mij het belangrijkste is) en zo lang lekker op je iMac G5 blijft werken, zul je daar echt geen spijt van krijgen.

In je verhaal klinkt het alsof je nog wel kan en wil wachten, dus…. Misschien heb je thans een betere machine dan je denkt. Straks nog een Macbook en je hebt het beste van twee werelden en bent helemaal compleet! En je bent denk ik niet veel duurder uit dan de ene iMac ruilen voor de andere iMac.

Succes met je keuze!

:finderoud:

Bijdrager
    HSL

ik heb een MacBook 2Ghz, en die is dus echt veel en veel sneller dan mijn 17″ iMac G5 (enalaatste rev, dus zonder isight) (op mijn werk) alleen creative suite draait iets langzamer, maar ja daar heb ik niet zo’n probleem mee.

Bijdrager
    smandersloot

Precies, ik heb ook een MacBook 2Ghz met 512mb ram en alles werkt perfect. Photoshop start minder snel op, maar als ie eenmaal is opgestart werkt ’t prima. Zelfde geldt voor MS Office.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.