11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ansems

Nu een Thunderbolt display of toch wachten?

Beste OMT’ers

Ik zit er al langer over te denken om een thunderbolt display te kopen voor op mijn MBA 13inch want dit is gewoon te klein om fatsoenlijk te kunnen werken. maar nu vroeg ik me af of ik niet beter kan wachten tot er eentje is die net zo strak is als de iMac’s met USB3.0(ik neem aan dat deze zal komen over niet al te lang?) of toch nu een kopen.

ik hoor graag hoe jullie hier over denken want ik twijfel nogal en €1000 is niet niks vind ik.

Bijdrager
    bvdabjorn

Ik zou nog wachten! Er gaat zeker een nieuw thunderbolt display komen. Maar ‘wanneer’ is de vraag.
    Als je nog kan wachten zou ik wachten!:)

Bijdrager
    IcyDragon68

nu de nieuwe mac pro aangekondigd is en in het najaar uit zal komen, verwacht ik dat ze dan ook een nieuwe thunderbolt scherm gaan uitbrengen. dus wachten is het wel waard vind ik.

Bijdrager
    Bryan Lybeer

Ik ben akkoord met Icydragon68.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

ik ook

Bijdrager
    Xcode

Yup, ik verwacht ook dat het dit jaar (waarschijnlijk najaar) nog gaat gebeuren. Wanneer je naar de statistieken kijkt, kan je ook niet anders concluderen dan dat het niet al te lang meer zal gaan duren.

Bijdrager
    Ansems

Bedankt allemaal ik ga toch nog maar even wachten dan..

@Xcode handige statistieken!

Bijdrager
    fl0ppy

Inmiddels zijn we weer wat maandjes verder. Ik wil ook graag twee nieuwe Thunderbolt schermen kopen, maar zit echt te wachten op het nieuwe model. Is de verwachting nog steeds dat deze tegelijkertijd met de nieuwe Mac Pro uitkomt? Er is hier niks over gezegd op de laatste keynote, toch?

Bijdrager
    SunKeeper

Tsja. Thunderbolt 1 is gewoon compatible met Thunderbolt 2.
    De vraag is of je echt 4K-resolutie nodig hebt voor je wat je doet. Dat zal waarschijnlijk de enige toevoeging zijn aan een nieuwe versie.

Dus normale advies:

Nu nodig = nu kopen.
    Nu niet nodig = wachten.
    Boeit niks = wachten.

Bijdrager
    fl0ppy

Ik verwacht ook USB3 ipv USB2 en qua design neem ik aan dat het nieuwe scherm ook (een stuk) dunner is. Dat is voor mij ook een belangrijke reden om te wachten. Ik snap je advies, dank!

Bijdrager
    iep

Als alternatief kun je ook een Thunderbolt dock kopen (die van Caldigit lijkt vooralsnog de goedkoopste met de meeste features te zijn en kent als enige de volledige usb3 snelheid plus UASP wat erg fijn is bij usb3 schijven) en een los scherm van bijv. Dell. Dat valt binnen diezelfde 1000 euro (waarschijnlijk kom je wat lager uit zo rond de 600~800 euro). Dat kun je combineren met een stand zoals de Raindesign mStand waardoor je het scherm van de MBP ook kunt gebruiken.

Als je echter echt zo’n Thunderbolt scherm wil dan is het inderdaad een kwestie van nu kopen of wachten tot Apple het nieuwe model introduceert. Wanneer dat gebeurd weet niemand. Het kan best zijn dat dit pas over een jaar gebeurd. Het is niet ongewoon dat er een lange tijd overheen gaat.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.