14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    MacAanZee

Nu al kwart miljard omzet gouden Apple Watch

Als de inschattingen ook maar enigszins kloppen maakt Apple alleen al met de bestellingen van de gouden Apple Watch Edition tot nu toe een omzet van een kwart miljard euro! Apple watchers Ming-Chi Kuo meldt 9to5Mac dat er volgens zijn inschatting tot nu toe 2,3 miljoen Apple Watches zijn besteld. Ongeveer 1% daarvan zou een gouden Apple Watch edition zijn. Als dat klopt, dan maakt Apple alleen al met de gouden Watch binnen een week al een omzet van ca. 250.000.000 euro, oftewel een kwart miljard euro! En dan ben ik bij de berekening nog uitgegaan van de goedkoopste gouden Apple Watch van 11.000 (kleine model) zónder speciaal bandje, terwijl je mag verwachten dat kopers die de gouden Apple Watch kunnen betalen geen probleem hebben met het bestellen van een duur bandje. Het ziet er dus naar uit dat ook de gouden Watch nu al een groot verkoopsucces is! Wellicht in omzet het grootste verkoopsucces ooit??

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  MacAanZee.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  MacAanZee.

Bijdrager
    Niels

Uitgerekend met een gemiddelde verkoopprijs van 600 dollar over alle modellen en een verkoop van 2 miljoen watches is de omzet nu al 1.2 miljard dollar.

De iPhone 6 en 6 Plus was in drie dagen al 10 miljoen keer verkocht, de gemiddelde prijs was daar 700 dollar; omzet van 7 miljard dollar dus.

Dit zijn natuurlijk grove calculaties. Ik denk wel dat de verkoop van de  Watch nu een inmense dip gaat krijgen gezien de wachttijden en beperkte internationale beschikbaarheid. Bovendien kiezen na mid-product cycle (oktober) steeds meer mensen om te wachten op het volgende model, met als uitzondering nog een kleine stijging rond de feestdagen.

De grootste omzet zal  dus inderdaad uit de verkoop van de Edition gaan halen, aangezien mensen hier eerder emotioneel dan rationeel voor kiezen. Functionaliteit is voor deze categorie mensen een stuk minder belangrijk, desnoods halen ze volgend jaar toch wel de opvolger. De grootste winst, dat vraag ik me, aangezien het meeste geld toch opgaat aan goud.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Niels.

Bijdrager
    KarelWillem

De goudprijs is niet bepaald op zijn hoogtepunt.
    Voor minder dan 1200 dollar heb je 31 gram goud.
    Nu is die Apple Watch ook nog eens niet van goud alleen, maar van een legering.

Dus van die minimaal 11.000 euro blijft echt het overgrote deel als pure winst over.

Mooi artikeltje (zeker 1200 dollar!!):

Bijdrager
    Niels

Een bron van september 2014, ja, erg betrouwbaar… En die mythe van die ‘supergoedkope’ legering was ook al ontkracht (kan nu even zo snel niet de bron vinden). Bovendien zal de goudprijs met de vraag alleen maar stijgen.

Bijdrager
    SvS

Ik snap het niet he…
    Ik ben toch eerder benieuwd naar verhouding prijs en duurzaamheid (maw wanneer is het ‘verouderd’, over 4 jaar?)

Bijdrager
    Niels

De  watch is nu al verouderd (maar dat geldt eigenlijk voor alle electronica: op het moment dat de verkoop staart, is het volgende model al in ontwikkeling). Zeker gezien de slechte prestaties is nu een  watch kopen hetzelfde als nu een iPhone 4S 8Gb kopen.

Bijdrager
    MacAanZee

Mensen die een gouden Apple Watch kopen maken zich absoluut niet druk om veroudering. De Apple Watch is verouderd als bijvoorbeeld het volgende model over een jaar nieuwe sensoren heeft waarmee bloeddruk of bloedzuurstofgehalte mee gemeten kunnen worden, of andere écht belangrijke medische gegevens. Andere dingen kunnen softwarematig worden vernieuwd. Als je zoveel geld heb, maakt technische veroudering je niet uit. Dan koop je weer een ander, als je dat nodig vindt. Dat zijn naar mijn idee ook niet de mensen die er technisch gezien het meest mee bezig zijn. Die willen hem gewoon om mee te pronken, that’s all. Ik vind het al een wonder dat we nog geen foto’s hebben gezien van Paris Hilton of Kim Kardashian met een gouden Apple Watch. Daar kan je op wachten:-?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  MacAanZee.

Bijdrager
    KarelWillem
    NielsDam op 16 april 2015

Een bron van september 2014, ja, erg betrouwbaar… En die mythe van die ‘supergoedkope’ legering was ook al ontkracht (kan nu even zo snel niet de bron vinden). Bovendien zal de goudprijs met de vraag alleen maar stijgen.

De bron was niet om aan te geven dat die Apple Watch zo goedkoop geproduceerd kon worden, maar als grappig detail over hoe de media iets de wereld in kunnen slingeren.

De legering zal zeker niet supergoedkoop zijn. Maar er zit ook niet voor duizenden dollars goud (en/of wat anders) in.

De goudprijs zal met deze aantallen ook echt niet stijgen door Apple.
    Dat is een leuke gedachte, maar zo veel invloed heeft dat Apple nu ook weer niet.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    MacAanZee

Ter vergelijking: als je een gouden ring koop bij de juwelier, betaal je al gauw €500. Als je dezelfde ring weer verkoopt, krijg je hooguit 30 of 40 euro aan goudwaarde.

Bijdrager
    SvS

:-D
    Dus een iPhone 4s levert na 4 jaar meer op dan zo’n gouden ring van €500:evil:

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  SvS.

Bijdrager
    anoniem

Het probleem lijkt me dat een gouden Rolex ook na jaren een hoge restwaarde behoudt omdat in zijn klasse (hoogwaardige mechanische horloges) er niet heel veel beweging zit. Over vijf jaar kan-ie nog net zoveel meer of minder dan de concurrentie, of dan een nieuw horloge uit die klasse.

Met vijf jaar is je Apple Watch daarentegen functioneel een stuk minder nuttig, en wordt het apparaat misschien niet eens meer ondersteund door Apple in nieuwe OS-releases. Dan hou je een sjieke kast over met daarin een tamelijk nutteloos apparaat – behalve als het op tijd aangeven aankomt – maar daarvoor had je dan beter die Rolex kunnen aanschaffen misschien, want die hoef je niet dagelijks op te laden.

Bijdrager
    Brombeer

Voor de enige echt interessante tijd heb ik geen klokje nodig: dat vertelt mijn maag me wel.

Bijdrager
    polansky

Apple watchers Ming-Chi Kuo meldt 9to5Mac dat er volgens zijn inschatting tot nu toe 2,3 miljoen Apple Watches zijn besteld.

Spindocteren kan iedereen. Niemand weet of het waar is of niet, maar ik geloof er geen klap van.
    Zeker niet dat 1 op de 100 horloges een gouden apple watch is. Dat is puur uit de duim gezogen, of om het aandeel Apple hoog te houden.

Apple heeft gezegd geen uitspraken te doen over de verkoopaantallen. Speculeren heeft dus geen enkele zin.

Bijdrager
    computer space

Het was toch een legering met keramiek? Goudpercentage gaat over massaverhouding en niet over volume. Mix je dus bij wijze van spreken met piepschuim kun je met 98% goud heel wat volume maken.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.