21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Nu 10.4 of wachten tot 10.5 Leopard?

Hallo, ik wil voor mijn verjaardag een MacBook aanschaffen, maar als ik die op 9 juni (mijn verjaardag) krijg, komt een paar maanden later 10.5 uit, en zal ik dus weer moeten upgraden voor €149,-

Wat zal ik doen? Op 9 juni aanschaffen, of nog even geduld hebben tot Leopard uitkomt? (Ik kan ook vragen of Apple hem op de releasedatum wil opsturen…:?

Alvast bedankt: TimN

Bijdrager
    jkuifje

Wacht nog 2 extra dagjes, nl. tot 11 juni want dan zal Leopard op WWDC worden voorgesteld en hoogst waarschijnlijk ook de releasedatum.
    Mogelijks start vanaf dan de “grace period” d.w.z. dat alle gekochte Macs vanaf die datum recht hebben op een gratis upgrade naar Leopard.

Bijdrager
    Macbooker

Apple heeft inmiddels officieel medegedeeld dat Leopard vertraagd is tot oktober!!!

Had je kunnen vinden…

Inactief
    Anoniem
    ”jkuifje”

Wacht nog 2 extra dagjes, nl. tot 11 juni want dan zal Leopard op WWDC worden voorgesteld en hoogst waarschijnlijk ook de releasedatum.
    Mogelijks start vanaf dan de “grace period” d.w.z. dat alle gekochte Macs vanaf die datum recht hebben op een gratis upgrade naar Leopard.

Ow, dus als ik de 12de van juni een iMac koop, krijg ik gratis Leopard??? Of begrijp ik het verkeerd?

Bijdrager
    madcat

11 juni is er een WWDC, dus het kan zijn dat de macbook/iMac wordt geupdate of iLife wordt gereleased, of stikum toch leopard.
    Het is verstandig om die paar dagen te wachten.

Inactief
    Anoniem
    ”madcat”

11 juni is er een WWDC, dus het kan zijn dat de macbook/iMac wordt geupdate of iLife wordt gereleased, of stikum toch leopard.
    Het is verstandig om die paar dagen te wachten.

Dus het slimste is om op de 16de van juni te kopen??

Bijdrager
    e

Beter nog, stuur Apple een mailtje om je een speciaal verjaardagscadeau te geven….Leopard op 9 juni!!!!:P

Bijdrager
    madcat

volg 11 en 12 juni gewoon even macworld/macrumors enzo.
    steve zal WWDC openen met een keynote met daarin de nieuwe spulletjes.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Macbooker”

Apple heeft inmiddels officieel medegedeeld dat Leopard vertraagd is tot oktober!!!

Ja, daar kwam ik ook achter, dus daarom vroeg ik het me af..:?

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”e”

Beter nog, stuur Apple een mailtje om je een speciaal verjaardagscadeau te geven….Leopard op 9 juni!!!!:P

Is ook een idee, maar op welk e-mailadres kan ik ze bereiken?:P

Ik moet alleen mijn ouders nog overhalen de rest te betalen, €1100,- ga ik niet in m’n eentje betalen 8)

Bijdrager
    WaZoo

[email protected]

Hoogstwaarschijnlijk niet van hemzelf, maar wel een Apple medewerker EN hij schijnt wel vaker behulpzaam te zijn, succes!!! :wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

Mailtje is gestuurd :)

Bijdrager
    MacMeijers
    ”TimN”

Mailtje is gestuurd :)

En wat zegtie?:P

Bijdrager
    madcat

Het zou trouwens wel best goed kunnen dat ze een “free leopard coupon” weg geven bij de mac’s die na 11 juni worden verkocht.
    Op dit moment zijn er heel veel mensen die wachten met het kopen van een mac en 6 maanden een gestagneerde verkoop is niet goed voor apple!

Bijdrager
    Macs

Normaal heb ik de gewoonte om te zeggen: “niet wachten, dan kan je blijven wachten”
    Maar op 9 juni een mac kopen, is wel erg dom :P Begrijp me niet verkeerd, een mac kopen is nl. nooit dom, maar net voor WWDC is het gewoon niet erg slim :D Of je kan wachten tot oktober, dat moet je voor jezelf uitmaken. Ik denk echter dat je op een mac die 4 maanden voor de release van leopard aangekocht is geen recht hebt op een gratis update.

Bijdrager
    Slager Korrel

Jongens, laten we niet overdrijven, Tiger volstaat toch?
    Natuurlijk moet je even twee dagen wachten op die Keynote, maar ik heb nooit gesnapt waarom je zooo naar een nieuwe versie uit moet zien als je nu al een hartstikke goed (en stabiel) systeem ter beschikking hebt.
    Dus voor iedereen die in april of mei een Mac wil kopen: doen!
    Niks mis met Tiger.

Bijdrager
    CalmCruiser

Wat wil je eigenlijk met die computer, een beetje de bink uithangen of gebruiken als hulpmiddel om je werk gedaan te krijgen? Als je die vraag kunt beantwoorden weet je ook wanneer je ouders het voor je moeten kopen!

Bijdrager
    BenVG

Het is wel zo als je niet meedoet met telkens de nieuwste versie van het besturingsysteem te kopen/ hebben dat je buitengesloten wordt voor een hoop leuke app’s (wat heel flauw is)
    Telkens worden de minimumsysteemeisen aangepast en blijf je dus verweest achter met een verouderd besturingssysteem. Misschien hebben jullie dit niet gemerkt maar ik heb al meer meermaals gevloekt hoor met mijn 10.3.9 als er minimum 1.4 nodig is.

Bijdrager
    bommels

Misschien hebben jullie dit niet gemerkt maar ik heb al meer meermaals gevloekt hoor met mijn 10.3.9 als er minimum 1.4 nodig is.

Ah, was jij dat :wink:

Ik draai ook 10.3.9, maar heb maar heel weinig/geen applicaties die ik niet kan draaien omdat ik geen 10.4 heb. Het zal er dus wel aan liggen wat je wensen zijn, en voor veel van de iets minder hippe apps is nog een prima alternatief voor 10.3 beschikbaar. Maar ik moet wel bekennen dat ik van plan ben om naar 10.5 te upgraden (als dat ooit uitkomt :evil: )

grtz bart

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”CalmCruiser”

Wat wil je eigenlijk met die computer, een beetje de bink uithangen of gebruiken als hulpmiddel om je werk gedaan te krijgen? Als je die vraag kunt beantwoorden weet je ook wanneer je ouders het voor je moeten kopen!

Ik doe het niet om op te scheppen, integendeel, ik wil het gewoon voor school gebruiken, aangezien ik best veel werkstukken e.d. moet maken, een een draadloze netwerkkaart (AirPort) erin is handig voor op school (elk lokaal een zendertje:) )

Bijdrager
    Juch

Leopard komt echt niet eerder dan Oktober. Je kan eventueel wachten tot de keynote om te kijken of Jobs aankondigd dat als je nu een mac koopt je gratis de upgrade krijgt. Maar ga daar maar niet vanuit.

”Slager

Jongens, laten we niet overdrijven, Tiger volstaat toch?
    Natuurlijk moet je even twee dagen wachten op die Keynote, maar ik heb nooit gesnapt waarom je zooo naar een nieuwe versie uit moet zien als je nu al een hartstikke goed (en stabiel) systeem ter beschikking hebt.
    Dus voor iedereen die in april of mei een Mac wil kopen: doen!
    Niks mis met Tiger.

Ik ben het eens met je conclusie, mensen die nu een mac willen kopen moeten dat vooral doen. Niet lang wachten op Leopard. Je kan altijd desnoods daarna upgraden.

Maar ik snap heel goed dat mensen de upgrade willen hebben en het zonde vinden nog eens 150 euro neer te moeten tellen.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.