7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    karllaurent

NTFS schijven

Zoals geweten werken Mac’s het liefst met HFS(+) geformatteerde externe harde schijven. Maar ook met het PC formaat FAT heeft de Mac weinig problemen.
    Windows NTFS schijven daarentegen kunnen alleen gelezen, maar niet beschreven worden door de Mac’s … ?
    Niet juist!
    Een vriend wees mij op dit artikel :

Windows NTFS lezen EN schrijven onder Mac OS X

Ik wist dit niet, mogelijk een aantal onder jullie ook niet.
    mvg
    Karl

Bijdrager
    filenox

Ik gebruik NTFS-3G al jaren onder Linux, werkt perfect.
    Onder OS X werkt ’t ook goed, alleen krijg ik redelijk vaak de melding dat het de vorige keer verkeerd gemount werd etc.

Bijdrager
    Xigh

Ik was op de hoogte (ik heb mijn Windows partitie NTFS geformatteerd en ik wissel veel bestanden uit met Windows gebruikers), maar het is toch altijd even goed om het hier nog even te hebben staan. Het is ook nauwelijks werk om het aan te zetten op een Mac. Ik stoor me alleen wel eens aan het gebrek aan snelheid, maar je kunt niet alles hebben.

Bijdrager
    Edwin
    ”Xigh”

Ik stoor me alleen wel eens aan het gebrek aan snelheid, maar je kunt niet alles hebben.

De ‘unstable’ (ublio) versie is sneller en als je correct unmount is deze zeker het overwegen waard.

http://macntfs-3g.blogspot.com/

Bijdrager
    Oppie

Komt toch om de week of zo langs hier, in één of ander draadje…

Maar het blijft behelpen, zolang MS, de ‘bezitter’ van NTFS niet meewerkt en bepaalde codes niet vrijgeeft.
    Ik zou er iig geen belangrijke bestanden aan toevertrouwen.

Bijdrager
    arri

macfuse is übercool..
    niet zozeer vanwege de mogelijkheid ntfs filesystems te mounten (doe ik maar zelden),
    maar om wat het is: een ‘userspace’ filesystem driver

ik gebruik het vooral voor sshfs,
    maar check bv. ook procfs

Bijdrager
    exilim

heeft iemand al ervaring met tuxera ntfs for Mac??

gr. Bob

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.