4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mista FraggadeliX

NTFS R/W, kan dat niet sneller met mijn MacBook

Ik heb zojuist een Seagate FreeAgent externe eSata/usb2 HD gekocht. Deze was standaard met NTFS geformateerd. Nu heb ik op mijn MBP MacFuse draaien, maar ik heb het idee dat (in ieder geval) schrijven naar deze schijf vele malen langzamer gaat dan wanneer ik dat via Windows doe.

Ik wil de schijf kunnen wisselen tussen mijn PC en mijn macBook (osX en bootcamp kant) dus tenzij ik nog een hoop geld moet uitgeven om MacDrive voor mijn PC te kopen, denk ik dat ik vast zit aan NTFS. (en nee, ik wil ‘m niet met FAT formatteren)

Weet iemand ofdat de snelheid van MacFuse te wensen overlaat en of Apple van plan is om R/W op ntfs schijven te gaan ondersteunen in Leopard

Bijdrager
    Nietzman

Ja, die ondersteuning laat te wensen over, en nee, Leopard heeft geen NTFS ondersteuning. Dat zal er ook nooit inzitten zolang Microsoft z’n geheimpjes niet prijsgeeft en er dus geen 100% ondersteuning mogelijk is.

Het is en blijft allemaal reverse engineering. En daar mag je niet te veel van verwachten.

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Bummer:(

Enig idee of MacDrive wel native snelheid biedt op Windows met lezen/schrijven naar HFS+?
    Anders moet ik er mischien toch maar aan geloven als ik de externe HD wil kunnen switchen tussen de twee.

Of is er mischien nog een ander filesystem waar beide platforms mee overweg kunnen (en dat wel grote schijven en bestanden ondersteund) ?

Bijdrager
    Nikita

Het beetje ervaring wat ik heb met MacDrive is dat de snelheid prima is. Ik heb het gebruikt met wat USB sticks op de Dell van m’n pa en de overdracht was niet langzamer dan vanaf een FAT geformatteerde stick.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.