9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    dewilde86

ntfs probleem

Ik heb een externe harde schijf die ik geleend heb. Hij wordt gebruikt op Windows.

Ik was bezig met dingen er vanaf te kopieren daarna herstarte ik mijn mac en opeens kon hij de harde schijf niet meer lezen :(.

Nu heb ik net macfuse en ntfs 3g for mac erop gezet en krijg de volgende foutmelding bij het mounten:

Weten jullie misschien wat dit betekend want ik heb geen idee…

Alvast bedankt!!

Bijdrager
    erwinde

Het filesysteem op de hard schijf is vermoedelijk beschadigd geraakt. De oplossing is de disk op een Windows machine aansluiten en de disk laten controleren en fouten laten herstellen.

Als er niks onherstelbaars aan de hand is, zal de schijf het op de Mac ook weer goed doen.

Succes

Bijdrager
    dewilde86

oke dan moet ik de harde schijf maar even aan een windows machine hangen.
    ik heb alleen een mac in huis.

Ik hoop dat het werkt

Bedankt voor de reactie

Bijdrager
    Soulshaker

formateer hem naar exfat , dat is standaard ondersteunt bij 10.6 en Windows

Bijdrager
    Vinhelper

Dan moet je hem wel eerst backuppen.:wink:

Bijdrager
    ikkezelluf

Als je Mac in 64 bits mode is opgestart kan hij niet met MacFuse overweg. Het is een wilde gok maar kijk daar eens naar, zo ja, opstarten in 32 bits mode…..

Bijdrager
    Soulshaker
    Vinhelper op 30 januari 2011

Dan moet je hem wel eerst backuppen.:wink:

Oh ja , er staan dus nog bestanden op:grin:

Inderdaad , dus eerst backuppen:lol:
    En zeg aan de eigenaar van de harde schijf dat hij exfat moet gebruiken:wink:

Bijdrager
    Gunther_S

Dit probleem heb ik ook vaak gehad. Bij alles wat je doet moet je de schijf “veilig verwijderen”.
    Als je deze schijf even aan een Windows-PC hangt, en dan “veilig verwijderen” neemt, en dan terug aan een Mac hangt, zou het terug moeten lukken.

NTFS is hier heel gevoelig voor.

Bijdrager
    dewilde86

ik heb hem aan een windows machine gehangen en daar doet hij het gewoon. Daarna heb ik hem weer in mijn macbook gestopt en nog steeds dezelfde foutmelding.
    Met de harde schijf is dus niks aan de hand.

Hoe krijg je je mac in 32 bit opgestart. Hij staat namelijk in 64 bits mode.

Als ik bij schijfhulpprogramma kijk, kan ik de harde schijf wel zien maar niet activeren.

Ik verwijder hem altijd goed…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.