18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    arjan901

NTFS ook kunnen schrijven

hallo,
    voor school moest ik mijn HDD van 160GB formateren in NTFS alleen nu het probleem dat ik het niet meer kan gebruiken via mac :apple: . Nouja alleen lezen. kan dit veranderd worden want ik zou hem toch ook graag willen gebruiken om via mac bestanden erop te gooien

Geblokkeerd
    Breuf

Jouw school bepaalt hoe je je harddisk moet formatteren?????

Breuf

Inactief
    Anoniem

Google eens op “MacFuse+NTFS”. Een andere mogelijkheid is je HD formatteren in FAT32.

Bijdrager
    arjan901

het probleem is,
    FAT32 kan geen bestanden aan die groter zijn dan 2 gb ofzo, ik heb bestanden van 4GB die ik erop moet zetten en hiervoor is dus NTFS nodig

Bijdrager
    Nietzman

MacFuse ja. Ti’s verre van een perfecte implementatie, maar het werkt…

Bijdrager
    computer space

Je kunt m ook HFS+ formateren en met MacDrive onder windows werken.

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Ik gebruik al enige tijd MacFuse op mijn MBP en het werkt aardig. Je kan lezen en schrijven naar ntfs. Je moet alleen rekening houden dat je Mac langer zal gaan doen over afsluiten…

Bijdrager
    madcat

Waarom moet het per se NTFS of Fat32 zijn, je kan toch ook gewoon het met HFS+ formateren en als je het onder windows wilt benaderen gewoon via een netwerkshare gebruiken.
    Of is het een Externe drive die je ook op school gebruikt?

MacDrive raad ik echt af, dit heeft mijn schijf een keer compleet verwoest waarna ik het moest formateren om weer te kunnen gebruiken.
    Wat je kan doen is een extra partitie gebruiken waarop je de bestanden voor school zet of anders gewoon een USB stick kopen hiervoor.
    Films “ruilen” op school werkt niet echt meer als die bestanden groter zijn als 2GB, maar USB of Fat32 is hier wel prima voor, als het niet vaak gebeurd kan je altijd zip gebruiken en het opdelen in blokken.

Bijdrager
    Oppie

De limiet op FAT32 is 4GB (FAT16: 2GB).

Bijdrager
    Gido
    ”madcat”

je kan toch ook gewoon het met HFS+ formateren en als je het onder windows wilt benaderen gewoon via een netwerkshare gebruiken.

lijkt me onwaarschijnlijk dat je met een netwerkshare ineens wel alles kunt met een HFS+ geformateerde schijf..

Bijdrager
    Nietzman

Nou, toch wel dus. Netwerkshares hebben geen boodschap aan filesystems.

Bijdrager
    Cenobyte

Maar als je de schijf als netwerkshare wil gebruiken moet je natuurlijk wel die mogelijkheid hebben? Hoe gaat dat in zijn werk eigenlijk?

En de drive wordt dan natuurlijk net zo snel (langzaam) als de netwerksnelheid, wat voor bestanden van meerdere gigabytes volgens mij ondoenlijk wordt…

Bijdrager
    Gido

dan krijg je dus gewoon zoiets..

Bijdrager
    The JM

Als je je schijf gaat delen binnen een LAN dan heb je meestal 100 mbps en soms zelfs 1000 mbps (afhankelijk van je netwerkkaart). Een film van ongeveer 4 GB overzetten stelt dus helemaal niets voor;-)

Bijdrager
    Cenobyte
    ”The

Als je je schijf gaat delen binnen een LAN dan heb je meestal 100 mbps en soms zelfs 1000 mbps (afhankelijk van je netwerkkaart). Een film van ongeveer 4 GB overzetten stelt dus helemaal niets voor;-)

Nou, ik weet niet of jij regelmatig 4Gb door een 100mbps verbinding hebt getrokken? Ik wel en dat duurt tergend lang… 1000mbps zal wel lekker gaan, maar dat hebben de meeste mensen nog niet thuis liggen.

Bijdrager
    The JM

Uh, nou…
    (4 gigabytes) / (100 megabits/sec) = 327.68 seconden

5 minuten is niet zo heel lang…

Bijdrager
    Cenobyte

Wel als je met die schijf aan het video-monteren bent…
    :D

Bijdrager
    The JM

Dat is waar, als je zo iets wil gaan doen heb je een snellere LAN-standaard nodig. Je mac heeft meestal wel een 1000mbps netwerkkaart. Als je dan zorgt dat je de goede kabel hebt liggen (een Cat-5e UTP) dan kun je 4 GB in 32.768 seconden wegschrijven..

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.