8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    xhdmix

NTFS harde schijf aansluiten op Airport Extreme

Beste OMT-ers

Ik heb een externe harde schijf van 4TB die is geformatteerd in NTFS, ik kan die gebruiken op mijn imac en macbook door het programma Texura NTFS, dit werkt perfect alleen als ik mijn harde schijf wil aansluiten aan mijn Airport Extreme dan werkt dit niet omdat deze in het Apple formaat moet geformatteerd zijn.
    Liefst zou ik deze onder NTFS blijven gebruiken omdat de meeste van mijn vrienden windows gebruikers zijn dan is het makkelijker om mijn harde schijf ook bij hun te gebruiken.
    Nu vroeg ik me af of er ook zo een programma bestaat of een ander middel zodat ik mijn externe harde schijf op mijn Airport Extreme kan gebruiken onder NTFS?
    Alvast bedankt:)

Bijdrager
    fred44nl

je zou dat eventuele programma dan op de AE moeten installeren en dat kan dus niet.
    kortom, een NTFS-schijf aan een AE gaat niet werken.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Laat je meeste vrienden met de Window’s PC’s HFS format lezen/schrijven…

http://www.paragon-software.com/nl/home/hfs-windows/

Bijdrager
    eierdopje

Tip: gebruik exFat. OSX 10.6 of later. Compatible met Windows Vista en later. Ondersteunt files van >4GB.

Bijdrager
    xhdmix

Bedankt voor alle reacties:)
    Best jammer dat het zo niet werkt maar dan zal ik gewoon de hfs software gebruiken op Windows computer’s:)

Bijdrager
    Patrick Smits

hallo,

heb hier zelf ook last van ondervonden.
    de maximale bestand grote van HFS is 2 GB
    en heb ook ooit iets gehoord HFS+ maar daar kon ik weinig over vinden. leest de AE deze ook?
    en soja wat is de maximale bestand grote?

gr Patrick

Bijdrager
    TheBigZ

http://support.apple.com/kb/HT5924?viewlocale=nl_NL

AirPort-basisstations: over USB-schijven

U kunt een compatibele externe USB-schijf aansluiten op een AirPort-basisstation zodat computers en apparaten in het netwerk toegang hebben tot de schijf. U kunt ook een USB-hub aansluiten op de achterkant van het AirPort-basisstation en vervolgens USB-printers en -harde schijven erop aansluiten.

Ondersteunde structuren:

– Mac OS Uitgebreid (HFS+) –Ā Een opslagapparaat formatteren inĀ Mac OS Uitgebreid met geactiveerde journalingĀ is aanbevolen omdat het extra veerkracht kan geven als het apparaat wordt verwijderd of uitgeschakeld tijdens gebruik.
    FAT16
    FAT32

Opmerking: de structuren ExFAT en NTFS worden niet ondersteund.

Bijdrager
    Obi

exFAT is de manier om een externe HD te formatteren die op moderne MAC en windows OS systemen kan worden aangesloten
    en zo bestanden tussen mac en windows kunt uitwisselen. Moderne Mac en windows OS ondersteunen beiden exFAT voor lezen, schrijven
    en formatteren. exFAT is een opvolger van FAT32 en heeft oa niet de ‘enkele 4GB bestand limitatie’ die FAT32 wel heeft.
    Als je NTFS aanhoud zul je een NTFS driver van Paragon oid moeten gaan gebruiken.
    En let erop dat een NTFS goed ge-unmount wordt, NTFS schijven kunnen makkelijk corrupt raken als ze verkeerd verwijderd worden…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.