7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Vilscon

NTFS ext hdd splitsen in 2 partities via mac? (NTFS/HFS+)

Hey guys,

Eenvoudige vraag met vast een lastiger antwoord:

Ik zoek een programma waarmee ik volledig veilig m’n externe hdd kan splitsen van NTFS naar NTFS & HFS+ partities. Ik heb Paragon NTFS, dus de ntfs schijf is toch wel toegankelijk, maar ik wil die hfs+ schijf gebruiken voor time machine partities.

Ik wil de 750gb aan nu gebruikte ruimte niet wissen.

Het zal uit eindelijk 750gb ntfs / 250gb hfs+ (time machine) worden.

Kan dat / Hoe dan / welk programma?

Thanks!

Bijdrager
    Sascha

Kan het niet met Schijfhulpprogramma? Volgens mij moet je dan eerst deze NTFS-partitie kleiner schuiven tot 750 GB (er gaan dan geen bestanden verloren) en dan kan je een tweede partitie aanmaken van 250 GB.

Schijfhulpprogramma geeft ook telkens een melding of er al dan niet gegevens gewist gaan worden.

Maar alvorens je doorgaat is er hier misschien nog iemand die dit alles kan bevestigen?

Bijdrager
    Vilscon
    Sascha op 04 september 2012

Kan het niet met Schijfhulpprogramma?

Je zou zeggen van wel, maar voor wat ik zie wist hij eerst de HDD en partitioneert hij dan pas.

Bijdrager
    Sascha

Ik heb mijn post hierboven aangepast aangezien je er nog niet had bijgezet of er al dan geen data verloren mag gaan.

Bijdrager
    Vilscon
    Sascha op 04 september 2012

Ik heb mijn post hierboven aangepast aangezien je er nog niet had bijgezet of er al dan geen data verloren mag gaan.

Ik had voorheen al er gezet ‘veilig’, maar ik bedoelde dus geen data verlies.. dus heb het er nog voor de duidelijkheid bij gezet.

Bedankt voor je tip, al krijg ik het nog niet voor elkaar.. dus ik probeer nog even voordat ik op OK klik en wacht andere reacties af.

Edit: Hij geeft ook aan (op moment dat ie staat op ‘huidig’) ‘deze partitie kan niet worden gewijzigd’

Edit 2: Ik zie zojuist wat je bedoel. Dat krijg ik wel voor elkaar met mn MBP harde schijf, maar m’n ext. hdd schijf kan niet worden gewijzigd en dus gesplitst zonder te verwijderen. Jammer dus!

Bijdrager
    iep

Kijk eens naar iets als Gparted: een gratis open source programma waarmee je partities naar eigen inzicht kunt indelen (vergroten, verkleinen, enz.). Je hebt daar ook een bootable cd van.

Bijdrager
    TRML

Met zulke acties is het wel veilig om eerst voor een backup te zorgen mocht het toch fout gaan !

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.