3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

NSTableview synchroon scrollen met een NSOutlineview

Ik kan er weinig over vinden behalve dan een opmerking dat ik een event moet controlleren in een clipview, waarbij ik dan de scrol waarde moet gebruiken om de tweede view te laten meescrollen. Ik heb ooit code gezien van een view gezien waarmee de regel nummer mee liep met de regels in een textview, maar kan dat niet terug vinden.

iemand suggesties? Kan zijn dat ik met de verkeerde termen aan het duckducken ben.

in feite zoek ik de methode om een nstable synchroon te laten lopen, dus verticaal, met een NSOutlineview, en dan de tableview zonder scrollbars

en

de methode, zal dezelfde zijn, om table kolommen, synchroon met een grid view te laten lopen, dus horizontaal en de gridview met een horizontale scrollbar.

Enige site tips?

Bijdrager
    koen

NSOutlineView en NSTableView zijn denk ik allebei een subclass van NSScrollView? Kijk eens of er delegate methods zijn ‘didScroll’ of iets dergelijks. Dan kun je misschien de scroll afstand daarmee bepalen en door geven aan je tableView.

Bijdrager
    lord anubis

NSOutlineView is een subclass van NSTableView en verderop in de rij zit NSView. NSScrollView is weliswaar een subclass van NSView en dat maakt NSTableView zeg maar een neefje.

Wel zit in een NSScrollview een NSClipview en daarin zit weer de NSTableView ingeplaatst. En zou dus een van de twee idd een didmove of didscroll event/notification moeten hebben. Heb zojuist een wwdc video gevonden en hoop daarin iets duidelijkheid te vinden.

had wel inmiddels een obj-c sample over NSTextview met meescrollende regelnummers gevonden, maar had wat vervallen api’s.

in ieder geval bedankt.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door  lord anubis.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.