3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    DeMaccer

NSArrayController

Ik heb een probleempje: Hoe kan ik een object via code toevoegebn aan een NSArrayController en dat het ook te zien is in de User Interface? Het lukt mij alleen ans ik via de binding dmv een knop ( met methode insert ) een object toevoeg.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    iDog

Ik weet niet precies wat je bedoeling is, maar wanneer je bepaalde objecten (Buttons, Texts) programmatorisch wilt instantieren en manipuleren heb je dan niet meer kans om die objecten eerst te plaatsen en vervolgens onzichtbaar te maken.

En dan via je code toevoegen en zichtbaar maken ?

(Ben nog maar op pagina 80 ofzo van het boek van Hillegass wegens tijdsgebrek, maar ik kan maar een ideetje spuien hè:) )

Bijdrager
    SubHero

Volgens mij moet je op je NSArrayController object de methode

– (void)addObject:(id)object

oproepen. Of eventueel

– (void)insertObject:(id)object atArrangedObjectIndex:(unsigned int)index

als je niet op het einde wil toevoegen. Als je via bindings werkt zal de userinterface automatisch geupdate worden. Als je niet via bindings werkt dan zal je je User Interface Object door middel van code moeten updaten. (bijv ; )

Normaal gezien moet je dus vanuit je klasse een IBOutlet aanmaken naar je NSArrayController (tenzij dat je klasse een subklasse is van NSArrayController en hij de methodes van zichzelf oproept).

Ik ben zelf ook nog maar beginner, dus kan zijn dat er hier een bende onzin staat. :oops:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.