5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Ouwe Dibbes

NS station kantelletters

Maccies,

Ik wil een flash design gaan maken en daarvoor wil ik proberen om het kantel effect te maken wat wordt gebruikt in de treinaankondigings borden op stations. Nu wil ik voor ik daar aan begin weten met welk lettertype ik daarmee aan de slag moet gaan.

hier nog even een plaatje van een CTA-bak

Iemand hier die mij kan informeren

Dibbes

Bijdrager
    maxunamax

tja… nu kom je op een hekel punt.

De NS huisstijl is al sinds een tijdje aardig verknald door bureau Mijksenaar die natuurlijk maar al te graag al die oude borden, iconen en typografie van het door Tel Design in de jaren 70 gemaakt huisstijl weg wou gummen….

anyway…

de oude huisttijl bestond uit de Univers én variaties zoals de univers condensed voor de borden met tijdsaanduiding.

Mijksenaar heeft de frutiger geintroduceerd (spoor 4) maar waarschijnlijk waren de flip-flap borden te prijzig dus die zijn NIET veranderd…

sorry voor de lange uitleg… (beetje geschiedenis)

Univers Condensed… (bold of regular of medium, moet je maar ff uitzoeken)

succes;-) m.

(edit: voorbeeld van de Univers in de ‘oude’ huisstijl)

Bijdrager
    Ouwe Dibbes

MAX,

Je wordt bedankt.

Nu nog even dat kantelmechanisme zien na te bouwen in flash

Dibbes

Bijdrager
    Golfgast

Kan dit niet met effecten in bijv iMovie? (sorry als ik helemaal fout zit, maar was maar een ingeving)

Bijdrager
    wildeweg

jammer hoor. Wel eens mijn website bekeken? http://www.wildeweg.nl (al een halfjaar op deze manier onder constructie vanwege gebrek aan tijd. Dus ik hoop niet dat dibbes nu eerder klaar is dan ik) :wink:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.