14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

NPO Start Plus

Een tijd geleden heb ik op mijn Macbook pro de app NPO Start gedownload en geinstalleerd. Ik kan de app op zowel de tv als op mijn macbook afspelen. Daar ik de laatste tijd problemen heb met het afspelen van deze app op mijn Samsung Smart tv heb ik de google chrome cast gekocht met het doel programma’s of films te casten naar de tv. Met mijn mobiele telefoon lukt het, maar het zou eenvoudiger zijn om dat via mijn computer browser. In Google Chrome staat onder Weergave de optie Casten. Ik dacht dat dit voor mij de oplossing zou zijn. Echter het vreemde is dat ik de app NPO Start wel onder Safari op mijn Macbook kan bekijken, maar niet onder Google Chrome. Maw Onder Google Chrome gebruik ik dezelfde inlogcodes als onder Safari. Is misschien het probleem dat mijn account van Safari een andere naam heeft dan het account van Google Chrome.

Bijdrager
    TheBigZ

Als je bereid bent om iets meer geld uit te geven, is een Apple TV makkelijker dan een Chromecast.

NPO Start-app voor Apple TV beschikbaar

Dan hoeft je Mac niet aan te staan om naar de NPO te kijken.

Bijdrager
    Vindplaats

Dat is misschien wel zo, maar ik heb al genoeg geld uitgegeven en met de Googke chrome cast moet het toch ook lukken.

Bijdrager
    Shmoo

Kan je niet de NPO app op je iPhone, iPad of Android device downloaden en vandaar Casten naar de Chromecast?

Daar is dit castje volgens mij speciaal voor gemaakt. Als je computers er tussen gaat handen krijg je vaak veel ellende met ze uit slaap houden en dat soort ongein.

Bijdrager
    Vindplaats

Via mijn Iphone kan dat inderdaad, maar het is allemaal een beetje klein. Vanaf het conputerscherm is het allemaal een beetje simpeler.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb net OP1 even geprobeerd, maar dat streamt direct vanuit Chrome.

Bijdrager
    Vindplaats

Het streamen vanuit Chrome lukt mij nu ook. Echter ik heb Google chromecast gekocht omdat ik problemen heb met Npostart plus op de tv. Op mijn Macbook heb ik daar geen enkel probleem mee. Daarom dacht ik Npostart plus vanaf mijn Macbook te streamen, Het vreemde is echter dat ik in Safari op Npostart plus wel kan inloggen en in Google Chrome lukt niet. Terwijl ik in beide browsers dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruik. Hoe kan dat?

Bijdrager
    McPim

Eerst uitloggen in Chrome? Is er nog iets meer over te zeggen dan ‘lukt niet’, krijg je een foutmelding, verkeerd wachtwoord melding of helemaal niks?

Bijdrager
    Vindplaats

Nadat ik probeer in te loggen in NPOstart plus krijg ik de melding “Gebruikersnaam en wachtwoord komen niet met elkaar overeen” of iets dergelijks. Ik weet zeker dat ik dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruik bij het inloggen als ik Safari gebruik.

Bijdrager
    McPim

‘Zeker’ als in nóg eens in beide browsers je naam en wachtwoord kopiëren en plakken vanaf een tekstbestand…? Dus ook even uitloggen in Chrome.

Bijdrager
    Vindplaats

Google Chrome heb ik afgesloten en opnieuw ingelogd. De site van NPOstart heb ik in Chrome geladen, vervolgens op inloggen geklikt en de gebruikersnaam via kopiëren en plakken vanuit een tekstbestand in de desbetreffende velden in Npostart ingevuld. Helaas lukt het niet. Echter als ik overal uitga en Chrome en de site van Npostart opnieuw opstart en niet inlog dan kan ik toch alles volledig bekijken. Het streamen lukt ook. In Safari heb ik hetzelfde gedaan en tot mijn grote verbazing kan ik ook daar programma’s ed zien zonder in te loggen. Ik begrijp hier helemaal niets van. Dat zou betekenen dat iedereen zonder in te loggen en zonder te betalen programma’s ed in Npostart kan kijken.

Bijdrager
    McPim

Ik kan hier (uiteraard) NPO Start kijken, daar heb je geen inlog of Plus abonnement voor nodig. ‘Plus‘ is toch bedoeld om geen reclame te krijgen, en langer terug te kunnen kijken? Als jouw inlog nu óók in Chrome mislukt zoals je zegt dan is er gewoon iets mis met je wachtwoord. Heb je al op ‘vergeten’ geklikt en een nieuw ww ingesteld?

Bijdrager
    Vindplaats

Eindelijk het is gelukt. In mijn oude wachtwoord stond geen speciaal teken. Desondanks lukte het in Safari wel iedere keer. Zoals je in jouw bericht gezegd heb, heb ik op Vergeten geklikt en een nieuw wachtwoord met een speciaal teken ingevuld. Nu lukt het wel. Eind goed al goed. Bedankt voor je hulp, ik ben er heel blij mee.

Bijdrager
    McPim

👍🏻

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.